Znajdź partnera biznesowego – wybierz się na targi!

Czy w dobie powszechnej komunikacji internetowej, gdy jest tyle tanich i łatwo dostępnych możliwości działań promocyjnych, targi są nieopłacalnym przeżytkiem? Okazuje się, że krajowe i zagraniczne targi, wystawy, konferencje to nadal jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingowych dla obecnych i przyszłych eksporterów. Potwierdzają to badania Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Targowego[1].

Targi, to spotkanie wszystkich najważniejszych osób z branży. Udział w nich to najlepsza możliwość prezentacji oferty firmy. Popularność i rozpoznawalność ma przełożenie na większe zyski i sprzedaż. Wystawy umożliwiają również nawiązanie kontaktów biznesowych, zdobycie nowych rynków zbytu towarów i usług oraz dywersyfikację ryzyka. Stanowią także platformę wymiany doświadczeń i pomysłów  z innymi przedsiębiorcami. Najbardziej prestiżowe, których datę rozpoczęcia znamy już na długo przed, sprowadzają w jedno miejsce światowych producentów, usługodawców oraz wiele osób zainteresowanych nowymi kontaktami handlowymi. Imprezom takim towarzyszy często wiele innych wydarzeń tj.: pokazy, wystawy, seminaria i fora tematyczne. Najpopularniejsze wystawy dotyczą branż: budownictwo, dobra konsumpcyjne, elektrotechnika, meble i wyposażenie wnętrz, motoryzacja, przemysł spożywczy i opakowań.

Jako uczestnik czy wystawca?

Na targach możesz wziąć udział zarówno jako uczestnik jak i wystawca. W przypadku wyboru pierwszej opcji musisz skupić się na jak najproduktywniejszym wykorzystaniu potencjału targów – uczestnicząc w szkoleniach, rozmawiając z innymi uczestnikami i wystawcami, zbierając kontakty biznesowe. Jeżeli zdecydujesz się na drugą opcję, jako wystawca powinieneś pamiętać, że Twoje przygotowania do targów zaczynają się zdecydowanie wcześniej, gdyż musisz dokonać wszelkich działań rejestracyjnych – zapis, wykup powierzchni wystawienniczej, odpowiednie przygotowanie materiałów reklamowych itp. Wiąże się to również z wyższymi kosztami, które jednak zwracają się wraz z popularnością Twojego stanowiska.

Informacji o targach szukaj w Internecie.

W poszukiwaniu odpowiednich targów możesz posłużyć się jedną z polskich wyszukiwarek internetowych, jednak nie zawsze informacje na nich zamieszczone są sprawdzone i poprawne. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z zagranicznych wyszukiwarek, w których dokładnie określasz rodzaj, miejsce oraz datę imprezy targowej, która Cię interesuje. Pamiętaj jednak, że język obcy może niekiedy stanowić dużą barierę w efektywnych poszukiwaniach.

Jeśli nie masz czasu na organizację wyjazdu na targi i spotkania biznesowe, zawsze możesz skorzystać z usług jednej z wyspecjalizowanej z firm zajmujących się tego rodzaju działalnością. W swoich ofertach zakładają wyszukanie odpowiednich targów, organizację misji handlowych, w tym dojazd/przelot, rezerwację noclegu, pośrednictwo wizowe, ubezpieczenia podróżne, bilety wstępu na wystawy, usługi tłumacza, poszukiwanie zagranicznych partnerów handlowych oraz  szereg innych usług, które mają wspomóc Twój biznes. Jedną z takich firm jest EuroSpektrum s.c.. W celu zasięgnięcia porad dotyczących działalności eksportowej oraz pozyskiwania klientów na rynkach zagranicznych, zapraszamy do kontaktu z Naszymi doradcami.

W kolejnym artykule z cyklu „Targi”, dowiesz się jakie czekają Cię formalności związane z organizacją wyjazdu na targi. Zapraszamy do regularnego odwiedzania naszej strony!

newsletter_

Autor:
Grzegorz

GRZEGORZ - Dyrektor Zarządzający firmy konsultingowej Eurospektrum, twórca zespołu Export-Experts oraz platformy dla Eksporterów szkolenia-eksportowe.pl ; Wieloletni menedżer sprzedaży eksportowej w czołowych firmach polskich (m.in: AMICA S.A., FagorMastercook S.A., Global Cosmed, Kosmet-Rokita) i zagranicznych: Fagor Electrodomesticos (Hiszpania);  Zeigler Bross (USA), FagorBrandt (Francja). Posiadam ponad 19 letnie doświadczenie we wprowadzaniu marek polskich i międzynarodowych na rynki zagraniczne oraz bogate doświadczenie w konsultingu międzynarodowym. Prowadziłem negocjacje w ponad 40 krajach zarówno dla światowych graczy jak i średnich firm lokalnych, podnosząc sprzedaż łącznie o ponad 300 mln zł. Byłem odpowiedzialny za tworzenie, negocjowanie i egzekwowanie wielu kontraktów międzynarodowych. Od wielu lat zajmuję się usprawnianiem działań eksportowych, budowaniem strategii rozwoju eksportu, tworzeniem modeli biznesowych współpracy zagranicznej, rozwijaniem nowych kanałów sprzedaży za granicą.