Negocjacje międzynarodowe – Jak skutecznie prowadzić negocjacje zagraniczne?
Dla Kogo?
- Dla osób prowadzących rozmowy handlowe z obcokrajowcami
- Dla pracowników działu eksportu oraz sprzedaży, którzy prowadzą negocjacje z zagranicznymi klientami
- Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej odpowiedzialnych za kontakty z międzynarodowymi kontrahentami
Co zyskają uczestnicy?
- Jak przygotować się do negocjacji na różnych rynkach zagranicznych by odnieść sukces sprzedażowy,
- Jak dobrze przeprowadzić proces sprzedaży by mieć przewagę w negocjacjach
- Jak zrozumieć mentalność partnera z zagranicy oraz odkryć jego motywacje biznesowe,
- Dobrać styl negocjacji, strategię i technikę negocjacji do sposobu prowadzenia negocjacji przez zagranicznego kontrahenta;
- Jak rozpoznać triki i manipulacje negocjacyjne oraz umiejętnie na nie reagować
- Jak rozpoznać kto jest prawdziwym decydentem w firmie partnera,
- Unikać błędów i sporów w negocjacjach z zagranicznym kontrahentem.
- Jak podpisać zyskowny kontrakt eksportowy
- Jak prowadzić negocjacje by nie obniżać ceny i uzyskiwać zyskowne, długoterminowe relacje w biznesie
Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników.
Plan Szkolenia:
Jak skutecznie negocjować na arenie międzynarodowej:
- Jak budować moją siłę negocjacyjną,
- Uwarunkowania negocjacyjne w biznesie międzynarodowym,
- Budowa oferty dostosowanej do klienta z różnych rynków,
- Bariery w negocjacjach z obcokrajowcami,
Dobre przygotowanie gwarantem sukcesu w negocjacjach:
- Z kim będę negocjował – poznanie partnera zagranicznego, jego stylu, motywacji oraz potencjalnych taktyk,
- Co oczekuje mój partner oraz jakie elementy dodatkowe mogą mieć znaczenie,
- Jak zbudować skuteczną strategię negocjacyjną,
- Określenie wstępnej oferty w zależności od kraju,
- Wykorzystanie alternatyw by zdobyć przewagę w negocjacjach,
- Zbudowanie wariantów negocjacyjnych umożliwiających prowadzenie skutecznej „gry”.
Jak wykorzystać różnice międzykulturowe by budować relacje i skutecznie sprzedawać na różnych rynkach:
- Niemiec vs Japończyk czyli krótko o traktowaniu relacji handlowych w różnych częściach globu
- Czas to pieniądz vs. Manana, czyli gdzie nie mogę się spóźnić się na spotkania biznesowe,
- Ceremonialność w negocjacjach – czyli kto z kim dobije targu w Chinach, Japonii czy USA,
- Ekspresyjność vs Powściągliwość – czyli jak wygląda rozmowa Włocha z Norwegiem,
- Jak negocjują Polacy na tle innych krajów?
Aspekty wpływające na skuteczne negocjacje w biznesie międzynarodowym:
- Gdzie najlepiej negocjować – dobór miejsca,
- Zarządzanie czasem oraz agendą w negocjacjach w różnych krajach,
- Dobór uczestników negocjacji (własny zespół i zespół partnera),
- Formalności, rytuały w zależności od rynku,
- Cena otwarcia a targowanie się w różnych krajach,
- Dane techniczne czy sposób prezentacji,
- Kto jest decydentem i z kim negocjować w różnych krajach,
- Stosunek do konfliktów w biznesie międzynarodowym.
Jak skutecznie negocjować by „obronić” swoją CENĘ:
- Jak zbudować dobre pierwsze wrażenie wpływające na cały proces negocjacji,
- Jak ofertować skutecznie oraz dobrać argumenty w zależności od kraju,
- Rozpoznanie zainteresowania klienta,
- Skutecznie sprzedaj zanim zaczniesz negocjować,
- Elementy oferty które możemy negocjować,
- Tworzenie wariantów oraz testowanie możliwości w celu osiągnięcia optymalnych rezultatów,
- Sztuka aktywizowania partnera na drodze do „win-win”,
- Jak negocjować by NIE OBINŻAĆ CENY?
Umiejętne stosowanie taktyk negocjacyjnych i obrona przed manipulacjami:
- Najskuteczniejsze taktyki i techniki ich stosowania,
- Emocje w negocjacjach w zależności od rynku,
- Podejście do kompromisu w różnych krajach,
- Stosowanie ustępstw w negocjacjach międzynarodowych,
- Jak radzić sobie z obiekcjami mojego oponenta,
- Sztuka wychodzenia z impasu,
- Odczytywanie manipulacji i techniki bronienia się przed nimi.
Skuteczne sposoby zamykania procesu sprzedaży oraz finalizacji negocjacji:
- Techniki kończenia negocjacji,
- Pułapki przy zakończeniu negocjacji,
- Budowanie długoterminowych relacji po zakończeniu negocjacji,
- Wyciąganie wniosków po odbytych negocjacjach,
- Wprowadzenie ustaleń w życie i dbałość o obsługę klienta,
- Znaczenie umowy w różnych kulturach,
- Jak podpisać korzystny kontrakt w zależności od kraju?
Europa Zachodnia, Ameryka i Azja, czyli sposoby negocjacji w różnych kulturach
- case study (m.in.: Niemcy, Skandynawia, Rosja i kraje Europy Wschodniej, USA, Kraje Arabskie, Chiny, Japonia, Izrael, Włochy)
Rady najlepszych negocjatorów międzynarodowych – jakich błędów unikać?
Sesja pytań i odpowiedzi
Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Negocjacje międzynarodowe – Jak skutecznie prowadzić negocjacje zagraniczne?” ceniony przez pracodawców!