Negocjacje międzynarodowe – Jak skutecznie prowadzić negocjacje zagraniczne?

Negocjacje międzynarodowe – Jak skutecznie prowadzić negocjacje zagraniczne?

 

Dla Kogo?

  • Dla osób prowadzących rozmowy handlowe z obcokrajowcami
  • Dla pracowników działu eksportu oraz sprzedaży, którzy prowadzą negocjacje z zagranicznymi klientami
  • Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej odpowiedzialnych za kontakty z międzynarodowymi kontrahentami

Co zyskają uczestnicy?

Dzięki połączeniu doświadczenia, praktyki i najefektywniejszych metod Uczestnicy nabędą umiejętności oraz otrzymają praktyczne, łatwe w zastosowani wskazówki:

  • Jak przygotować się do negocjacji na różnych rynkach zagranicznych by odnieść sukces sprzedażowy,
  • Jak dobrze przeprowadzić proces sprzedaży by mieć przewagę w negocjacjach
  • Jak zrozumieć mentalność partnera z zagranicy oraz odkryć jego motywacje biznesowe,
  • Dobrać styl negocjacji, strategię i technikę negocjacji do sposobu prowadzenia negocjacji przez zagranicznego kontrahenta;
  • Jak rozpoznać triki i manipulacje negocjacyjne oraz umiejętnie na nie reagować
  • Jak rozpoznać kto jest prawdziwym decydentem w firmie partnera,
  • Unikać błędów i sporów w negocjacjach z zagranicznym kontrahentem.
  • Jak podpisać zyskowny kontrakt eksportowy
  • Jak prowadzić negocjacje by nie obniżać ceny i uzyskiwać zyskowne, długoterminowe relacje w biznesie

Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników. 

 

Plan Szkolenia:

 

Jak skutecznie negocjować na arenie międzynarodowej:

  • Jak budować moją siłę negocjacyjną,
  • Uwarunkowania negocjacyjne w biznesie międzynarodowym,
  • Budowa oferty dostosowanej do klienta z różnych rynków,
  • Bariery w negocjacjach z obcokrajowcami,

Dobre przygotowanie gwarantem sukcesu w negocjacjach:

  • Z kim będę negocjował – poznanie partnera zagranicznego, jego stylu, motywacji oraz potencjalnych taktyk,
  • Co oczekuje mój partner oraz jakie elementy dodatkowe mogą mieć znaczenie,
  • Jak zbudować skuteczną strategię negocjacyjną,
  • Określenie wstępnej oferty w zależności od kraju,
  • Wykorzystanie alternatyw by zdobyć przewagę w negocjacjach,
  • Zbudowanie wariantów negocjacyjnych umożliwiających prowadzenie skutecznej „gry”.

Jak wykorzystać różnice międzykulturowe by budować relacje i skutecznie sprzedawać na różnych rynkach:

  • Niemiec vs Japończyk czyli krótko o traktowaniu relacji handlowych w różnych częściach globu
  • Czas to pieniądz vs. Manana, czyli gdzie nie mogę się spóźnić się na spotkania biznesowe,
  • Ceremonialność w negocjacjach – czyli kto z kim dobije targu w Chinach, Japonii czy USA,
  • Ekspresyjność vs Powściągliwość – czyli jak wygląda rozmowa Włocha z Norwegiem,
  • Jak negocjują Polacy na tle innych krajów?

Aspekty wpływające na skuteczne negocjacje w biznesie międzynarodowym:

  • Gdzie najlepiej negocjować – dobór miejsca,
  • Zarządzanie czasem oraz agendą w negocjacjach w różnych krajach,
  • Dobór uczestników negocjacji (własny zespół i zespół partnera),
  • Formalności, rytuały w zależności od rynku,
  • Cena otwarcia a targowanie się w różnych krajach,
  • Dane techniczne czy sposób prezentacji,
  • Kto jest decydentem i z kim negocjować w różnych krajach,
  • Stosunek do konfliktów w biznesie międzynarodowym.

Jak skutecznie negocjować by „obronić” swoją CENĘ:

  • Jak zbudować dobre pierwsze wrażenie wpływające na cały proces negocjacji,
  • Jak ofertować skutecznie oraz dobrać argumenty w zależności od kraju,
  • Rozpoznanie zainteresowania klienta,
  • Skutecznie sprzedaj zanim zaczniesz negocjować,
  • Elementy oferty które możemy negocjować,
  • Tworzenie wariantów oraz testowanie możliwości w celu osiągnięcia optymalnych rezultatów,
  • Sztuka aktywizowania partnera na drodze do „win-win”,
  • Jak negocjować by NIE OBINŻAĆ CENY?

Umiejętne stosowanie taktyk negocjacyjnych i obrona przed manipulacjami:

  • Najskuteczniejsze taktyki i techniki ich stosowania,
  • Emocje w negocjacjach w zależności od rynku,
  • Podejście do kompromisu w różnych krajach,
  • Stosowanie ustępstw w negocjacjach międzynarodowych,
  • Jak radzić sobie z obiekcjami mojego oponenta,
  • Sztuka wychodzenia z impasu,
  • Odczytywanie manipulacji i techniki bronienia się przed nimi.

Skuteczne sposoby zamykania procesu sprzedaży oraz finalizacji negocjacji:

  • Techniki kończenia negocjacji,
  • Pułapki przy zakończeniu negocjacji,
  • Budowanie długoterminowych relacji po zakończeniu negocjacji,
  • Wyciąganie wniosków po odbytych negocjacjach,
  • Wprowadzenie ustaleń w życie i dbałość o obsługę klienta,
  • Znaczenie umowy w różnych kulturach,
  • Jak podpisać korzystny kontrakt w zależności od kraju?

Europa Zachodnia, Ameryka i Azja, czyli sposoby negocjacji w różnych kulturach

  • case study (m.in.: Niemcy, Skandynawia, Rosja i kraje Europy Wschodniej, USA, Kraje Arabskie, Chiny, Japonia, Izrael, Włochy)
Rady najlepszych negocjatorów międzynarodowych – jakich błędów unikać?
Sesja pytań i odpowiedzi

 

 

Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Negocjacje międzynarodowe – Jak skutecznie prowadzić negocjacje zagraniczne?” ceniony przez pracodawców!

 

Dlaczego wybrać szkolenia eksportowe Export-Experts

Doświadczona
kadra trenerska

Praktycy biznesu międzynarodowego, stratedzy oraz eksperci z zakresu sprzedaży eksportowej, marketingu, wielokulturowości oraz prawa międzynarodowego

Kompleksowa
tematyka
międzynarodowa

Najszerszy zakres tematyczny szkoleń związanych z handlem zagranicznym, prawem międzynarodowym, marketingiem, strategią eksportową, biznesem w różnych krajach.

Idealne
dopasowanie

Optymalne dostosowanie programu do potrzeb Uczestników i poziomu zaawansowania, poprzedzone rzetelnym badaniem potrzeb szkoleniowych.

Ekspercka
wiedza

Praktyczne do zastosowania wskazówki i rozwiązania strategiczne od najlepszych ekspertów, którzy zdobyli doświadczenie w pracy dla czołowych polskich i międzynarodowych korporacji

Skuteczne
metody

Najefektywniejsze metody szkoleniowe, oparte o case study, interaktywne warsztaty oraz tworzenie gotowych rozwiązań do wykorzystania w Twoim biznesie.

>10000

godzin
szkoleniowych

>2000

przeszkolonych
firm

99%

zadowolonych
klientów

19 lat

praktyki na rynkach
międzynarodowych

+ więcej rekomendacji

W latach 2012 – 2024 zorganizowaliśmy szkolenia o tematyce eksportowej dla takich firm i instytucji jak:

Certyfikaty i Partnerzy