Profesjonalny Export Manager Kompleksowe szkolenie eksportowe dla firmy

Profesjonalny Export Manager

 

„Jak skutecznie zdobywać rynki zagraniczne oraz rozwijać eksport – budowa strategii eksportowej, pozyskiwanie partnerów zagranicznych oraz negocjacje międzynarodowe ”

Dla Kogo?

  • Osób, które planują wprowadzić nowe produkty / usługi na rynki zagraniczne lub wprowadzić produkty/usługi na nowe rynki zagraniczne
  • Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, którzy planują pozyskać nowe strategiczne kierunki
  • Pracowników działu eksportu i sprzedaży, których zadaniem jest rozwój sprzedaży eksportowej lub pozyskiwanie klientów zagranicznych

 

 

Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników. 

 

Plan Szkolenia

Jak rozwijać eksport – analiza rynków, budowa strategii, modelowanie biznesu

  • Analiza pozycji konkurencyjnej firmy

 

Które rynki eksportowe wybrać? Metody wyboru rynków zagranicznych

  • Jak skutecznie zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa na rynkach docelowych
  • Gdzie szukać informacji o rynkach zagranicznych, konkurentach i klientach
  • Kto może mi pomóc w analizie rynków oraz ekspansji zagranicznej

 

Budowa modelu biznesowego dostosowanego do danego rynku eksportowego

  • Znalezienie najatrakcyjniejszych segmentów klientów na danym rynku
  • Profilowanie klienta oraz zrozumienie jego potrzeb
  • Budowa wartości dla różnych grup klientów
  • Modelowanie sposobu uzyskiwania przychodów, utrzymywania relacji z klientem zagraniczny
  • Wykorzystanie partnerów biznesowych, niezbędnych na różnych rynkach eksportowych
  • Kanały dotarcia i komunikacji z różnymi segmentami rynku
  • Ustalenie kluczowych działań i kosztów związanych z pozyskaniem klientów oraz rozwojem biznesu w danym kraju

 

Wykorzystanie Business Model Canvas w modelowaniu ekspansji zagranicznej mojej firmy

Budowa i wdrożenie skutecznej strategii eksportowej

Strategia produktowa

  • Wyznaczanie przewag konkurencyjnych mojego produktu
  • Jak znaleźć wartości dla klienta zagranicznego by mój produkt był atrakcyjny
  • Budowa oferty dla partnerów zagranicznych
  • Wybór strategii produktowej na różne rynki

 

Strategia cenowa

  • Jakie czynniki wpływają na moją cenę na różnych rynkach zagranicznych
  • Metody wyznaczania korzyści cenowej dla nabywcy oraz dystrybutora na rynkach zagranicznych
  • Możliwość w zakresie polityki rabatowej
  • Strategia penetracji czy wysokich cen – jaką strategię stosować?
  • Jak prowadzić sprzedaż by nie walczyć ceną?

Strategia dystrybucji w eksporcie – poszukiwanie kanałów dystrybucji oraz efektywna współpraca z partnerami handlowymi za rynkach zagranicznych

Budowanie atrakcyjnej oferty dla partnerów zagranicznych

Strategia wyłączności, a strategia konkurencyjna – co wybrać i dlaczego?

Skuteczna współpraca z agentem i dystrybutorem

Filia, oddział, joint-venture – co i kiedy wybrać

Jak korzystnie współpracować z dystrybutorem:

  • pozyskiwanie najlepszych dystrybutorów za granicą
  • wyznaczanie zadań dla dystrybutora
  • sprawdzenie potencjału zagranicznego dystrybutora
  • jak wybrać najlepszych dystrybutorów dla naszego produktu?
  • Wykorzystać różnic kulturowych w aspekcie pozyskiwania i współpracy z dystrybutorem zagranicznym o Zarządzanie kanałem dystrybucji na wybranych rynkach
  • narzędzia motywowania dystrybutorów
  • szkolenie partnerów zagranicznych
  • ocena efektywności kanału dystrybucji
  • zarządzanie konfliktami w kanale dystrybucji

 

Strategie komunikacji i promocji na rynkach zagranicznych

  • Działania w kierunku zdobycia zagranicznego kontrahenta
  • Komunikacja z zagranicznym dystrybutorem na wybranych rynkach
  • Wykorzystanie content marketing w budowaniu pozycji międzynarodowej
  • Wykorzystanie spotkań networkingowych oraz różnych platform internetowych do pozyskiwania klientów B2B
  • Jak skutecznie wykorzystać targi do pozyskania zagranicznych partnerów

Zabezpieczanie transakcji międzynarodowych

  • Ryzyko w transakcjach zagranicznych, czyli przed czym warto się zabezpieczyć w transakcjach międzynarodowych

 

Ryzyko kontrahenta – sposoby weryfikacji partnera przed rozpoczęciem współpracy oraz niwelacji ryzyka transakcyjnego w jej trakcie

  • Kontrakt międzynarodowy – jako sposób na zabezpieczenie transakcji

 

O czym nie możesz zapomnieć w kontrakcie eksportowym

Sąd właściwy a prawo właściwe w kontraktach

Praktyczne stosowanie sądu arbitrażowego

Kontrakt na wschodzie vs na zachodzie

  • Odpowiednie wykorzystanie reguł Incoterms jako sposób ograniczenia ryzyka eksportowego
  • Ubezpieczenia eksportowe czyli jak zapewnić sobie odzyskanie należności eksportowych

Jak skutecznie negocjować na arenie międzynarodowej

  • Uwarunkowania negocjacyjne w biznesie międzynarodowym wpływające na sprzedaż i negocjacje na różnych rynkach,
  • Budowa oferty dostosowanej do klienta z różnych rynków,
  • Jak budować moją siłę negocjacyjną – warsztaty

 

Dobre przygotowanie gwarantem sukcesu w negocjacjach:

  • Z kim będę negocjował – poznanie partnera zagranicznego, jego stylu, motywacji oraz potencjalnych taktyk,
  • Budowa piramidy celów sprzedażowych naszych oraz klienta w by zbudować optymalne warianty negocjacyjne – warsztaty,
  • Wykorzystanie alternatyw rynkowych w celu zdobycia przewagi w negocjacjach – warsztaty.

 

Wykorzystanie różnic międzykulturowych by budować relacje i skutecznie negocjować na różnych rynkach:

  • Jak skutecznie otwierać sprzedaż i robić dobre prezentacje na różnych rynkach
  • Wstępna oferta oraz cena wyjściowa w zależności od kraju
  • „Czas to pieniądz” vs Manana – gdzie szczególnie ważne są agendy, a gdzie relacje,
  • Jakie ceremoniały, formalności, ekspresyjność musze stosować na danym rynku by być skutecznym negocjatorem,
  • Prestiż, czy wygoda – jak budować rozwiązanie dostosowane do danego rynku,
  • Dane techniczne czy sposób prezentacji – co decyduje o atrakcyjności Twojej oferty,
  • Taktyki targowania się na różnych rynkach,
  • Kto jest decydentem i z kim negocjować by uzyskać najlepszy wynik w zależności od kraju?

 

Jak skutecznie negocjować by „obronić” swoją CENĘ:

  • Kiedy zacząć negocjować, by nie stracić,
  • Jak sprzedawać drożej – taktyki oraz psychologia ceny,
  • Sztuka zaangażowania partnera w proces ofertowania i negocjacji by osiągnąć własne cele,
  • Tworzenie wariantów oraz testowanie możliwości w celu osiągnięcia optymalnych rezultatów – warsztaty

 

Umiejętne stosowanie taktyk negocjacyjnych i obrona przed manipulacjami:

  • Najskuteczniejsze taktyki i techniki ich stosowania
  • Podejście do kompromisu w różnych krajach,
  • Jak radzić sobie z obiekcjami mojego oponenta – warsztaty,
  • Sztuka wychodzenia z impasu,
  • Odczytywanie manipulacji i techniki bronienia się przed nimi.

 

Skuteczne sposoby zamykania procesu sprzedaży oraz finalizacji negocjacji:

  • Techniki kończenia negocjacji,
  • Wprowadzenie ustaleń w życie oraz budowanie długoterminowych relacji
  • Pułapki przy zakończeniu negocjacji w różnych krajach,
  • Jak podpisać korzystny kontrakt w zależności od kraju – rady praktyczne,

 

KORZYŚCI:

Dzięki połączeniu doświadczenia, praktyki i najefektywniejszych metod Uczestnicy nabędą praktyczne umiejętności oraz otrzymają łatwe w zastosowaniu wskazówki:

  • jak przeanalizować rynki zagraniczne by wybrać kraje do ekspansji i ustalić własne przewagi konkurencyjne,
  • jak dostosować produkt do danego rynku oraz dobrać optymalną strategię cenową,
  • jak optymalnie wybrać kanały dystrybucji w zależności od rynku zagranicznego,
  • jak przygotować atrakcyjną ofertę dla partnera zagranicznego,
  • gdzie wyszukiwać oraz jak pozyskać partnera zagranicznego,
  • jak wykorzystać narzędzia marketingowe by budować pozycję firmy na rynkach zagranicznych,
  • jak motywować dystrybutora do efektywnej współpracy oraz zapobiegać konfliktom w kanałach sprzedaży?
  • jak prowadzić negocjacje by NIE OBNIŻAĆ CENY i uzyskiwać zyskowne, długoterminowe relacje w biznesie.
  • jak podpisać podpisać zyskowny i równocześnie bezpieczny kontrakt.

Dlaczego wybrać szkolenia eksportowe Export-Experts

Doświadczona
kadra trenerska

Praktycy biznesu międzynarodowego, stratedzy oraz eksperci z zakresu sprzedaży eksportowej, marketingu, wielokulturowości oraz prawa międzynarodowego

Kompleksowa
tematyka
międzynarodowa

Najszerszy zakres tematyczny szkoleń związanych z handlem zagranicznym, prawem międzynarodowym, marketingiem, strategią eksportową, biznesem w różnych krajach.

Idealne
dopasowanie

Optymalne dostosowanie programu do potrzeb Uczestników i poziomu zaawansowania, poprzedzone rzetelnym badaniem potrzeb szkoleniowych.

Ekspercka
wiedza

Praktyczne do zastosowania wskazówki i rozwiązania strategiczne od najlepszych ekspertów, którzy zdobyli doświadczenie w pracy dla czołowych polskich i międzynarodowych korporacji

Skuteczne
metody

Najefektywniejsze metody szkoleniowe, oparte o case study, interaktywne warsztaty oraz tworzenie gotowych rozwiązań do wykorzystania w Twoim biznesie.

>32000

godzin
szkoleniowych

>2500

przeszkolonych
firm

99%

zadowolonych
klientów

19 lat

praktyki na rynkach
międzynarodowych

+ więcej rekomendacji

Kreator szkoleń w 5 minut

W 4 krótkich krokach stwórz szkolenie odpowiadające twoim potrzebom eksportowym

Stwórz szkolenie

Krok 1

Jaki problem chcesz
rozwiązać?

Krok 2

Kim jesteś?

Krok 3

Określ termin
i szczegóły szkolenia

Krok 4

Zaakceptuj i gotowe 🙂

Bądź na bieżąco z naszymi rozwiazaniami dla eksporterów“

Certyfikaty i Partnerzy