FAQ

Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami na standardowe, często zadawane nam pytania.

Czy szkolenie ma charakter ogólny czy dostosowany do firmy?

Wszystkie nasze szkolenia dostosowujemy do sytuacji oraz celów firmy, a także poziomu doświadczenia Uczestników.

Przed każdym warsztatem analizujemy jak firma działa obecnie na rynkach międzynarodowych, jaki system dystrybucji wykorzystuje. Sprawdzamy, w którym momencie procesu sprzedażowego najczęściej utykają Export Managerowie lub z jakimi procesami są problemy. Na tej podstawie projektujemy 

Szkolenia otwarte mają charakter nieco bardziej ogólny, dostosowane do różnych firm, które biorą udział w danej sesji szkoleniowej. Przed każdym szkoleniem przeprowadzamy badanie, by za każdym razem dopasować materiał do grupy szkoleniowej.

Szkolenia dla Działów Eksportu, dedykowane danej firmie, są poprzedzone analizą firmy, branży, problemom danej organizacji oraz dostosowaniem wiedzy, programu i rozwiązań do jej specyficznej sytuacji.

Z jakim wyprzedzeniem można zorganizować szkolenie dla naszej firmy?

Standardowo szkolenie jest umawiane na 6-8 tygodni przed terminem jego odbycia. W tym czasie następuje analiza potrzeb, obszarów problemowych, specyfiki pracy Działu Eksportu. Ten czas jest również potrzebny na wybudowanie rozwiązania dedykowanego firmie, dostosowanego do jej specyfiki, branży i doświadczenia pracowników. 

W wyjątkowych sytuacjach, szkolenie można zorganizować z 3-4 tygodniowym wyprzedzeniem. W takim przypadku niezbędne jest zaangażowanie po stronie naszego partnera, w celu odpowiedniego przygotowania warsztatu.

Czym różni się szkolenie otwarte od szkolenia zamkniętego?

Szkolenie otwarte przeznaczone jest dla szerszego grona odbiorców z różnych firm. Grupa najczęściej składa się z pojedynczych osób różnych branż. Czasem zgłaszają się też osoby indywidualne, które pragną zbudować swoje kompetencje międzynarodowe. Dbamy o to, by grupa nie przekraczała 15 osób, aby szkolenie było jak najbardziej warsztatowe oraz dostosowane do wszystkich Uczestników. 

Szkolenie otwarte jest bardzo intensywne (1 lub 2 dni), a metody w nim przekazywane są dość uniwersalne. Po szkoleniu zadaniem Uczestników jest zastosowanie wiedzy i narzędzi w swojej pracy. 

Szkolenie zamknięte jest to szkolenie dedykowane danej firmie. Dzięki rozmowom i badaniom przed szkoleniem, jest ono jak najbardziej dostosowane do konkretnej grupy z firmy, a jego celem jest warsztatowe przekazanie wiedzy i rozwiązanie bieżących wyzwań.

Szkolenie indywidualne wypracowuje narzędzia (ścieżki, oferty, maile, przewagi konkurencyjne)  konkretnie pod daną firmę i pokazuje, jak je zastosować w konkretnej branży i na wybranych rynkach.

Czy prowadzicie szkolenia on-line?

Najczęściej prowadzimy szkolenia stacjonarne. Z prostego powodu – spotkanie face to face pozwala na lepsze przekazanie i przerobienie materiału oraz na praktyczne ćwiczenia warsztatowe, które pozwalają zdobyć nie tylko wiedzę, ale także umiejętności. 

Dłuższe procesy szkoleniowe w formie online są trudne dla uczestników. Utrzymanie uwagi, motywacji oraz przećwiczenie materiału jest bardziej wymagające niż w kontakcie bezpośrednim.

Forma zdalna jest dobrym uzupełnieniem tradycyjnych warsztatów. Dobrze sprawdza się przy szkoleniach 2-3 godzinnych. 

Niektóre szkolenia dobrze sprawdzają się w formie online. Dotyczy to szkoleń, gdzie trzeba przekazać dużą porcję wiedzy, a wdrożenie jest zadaniem domowym zespołu.

Ile trwa szkolenie dla Export Managerów?

Szkolenie takie może trwać od 1 do 10 dni. 

Nasz najbardziej kompleksowy program przeznaczony dla Menedżerów Eksportu przeprowadzamy z firmami zazwyczaj w 8-10 dni na przestrzeni 3-6 miesięcy. W takim wypadku przerabiamy różne moduły w formie 2-dniowych warsztatów. Spotkania z Działem Eksportu odbywają się najczęściej co 3-4 tygodnie. 

Dzięki takiej formule wypracowujemy niezmiernie cenne kompetencje strategiczne (analizy rynków, konkurencji, budowy planu eksportu na nowe obszary), jak i taktyczne (zdobywanie partnerów B2B, negocjowanie kontraktów, budowy skutecznych ofert eksportowych, tworzenia maili prospectingowych, czy schematów rozmów pozyskujących dystrybutorów).

Różne moduły pozwalają na warsztatowe przerobienie najważniejszych aspektów dla skuteczności Export Managera oraz umiejętności zastosowania ich w praktyce.   

Jeżeli dana firma dysponuje jedynie 1-2 dniami, wybieramy najważniejszy strategicznie aspekt, którego przerobienie da Export Managerowi najwyższą stopę zwrotu (np. jedynie analiza rynku, znalezienie przewag, tworzenie skutecznych mail, negocjowanie kontraktu itp.). W takim wypadku koncentrujemy się na najbardziej problematycznym aspekcie w danym momencie.

W jaki sposób wybrać odpowiednie dla mnie szkolenie?

Na naszej stronie znajdują się najczęściej przeprowadzane przez nas szkolenia. Są to standardowe programy. Po zgłoszeniu się na szkolenie przeprowadzamy badanie i staramy się “uszyć” szkolenie na miarę – dostosowane do potrzeb, wyzwań i oczekiwań Uczestników.

Jeśli żadne z gotowych szkoleń nie spełnia Twoich oczekiwań, zachęcamy do skorzystania z Konfiguratora szkoleń – pozwala on na wybranie najważniejszych kwestii, na których Ci zależy.

Ile kosztuje szkolenie?

Ceny szkoleń zaczynają się od kilkuset złotych za osobę za szkolenia otwarte do kilkudziesięciu tysięcy złotych za cykl szkoleń dedykowany firmie. 

Cena jest zależna od długości szkolenia, aspektów do przerobienia, ilości metod i narzędzi, które praktycznie wypracujemy i wdrożymy.

Gdzie przeprowadzane jest szkolenie?

Szkolenia zamknięte najczęściej przeprowadzamy w siedzibie Zlecającego. Trener przyjeżdża do firmy, by przeprowadzić szkolenie. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasz klient nie traci czasu na dojazdy całego Zespołu (dodatkowe dni wolne), a także budżetu na noclegi, dojazdy oraz inne pozaszkoleniowe wydatki. 

Część firm preferuje organizację szkolenia wyjazdowego w wynajętej sali, na co również jesteśmy otwarci. Zaletą takiego rozwiązania jest oderwanie się od bieżących zadań i skupienie na szkoleniu. 

Jest także możliwość odbycia szkolenia w siedzibie Export-Experts we Wrocławiu. 

Szkolenia otwarte najczęściej przeprowadzamy w Concordia Design – w pięknych, nowoczesnych przestrzeniach w sercu Wrocławia na Wyspie Słodowej.

Ile osób mogę zgłosić na szkolenie?

Tyle, ile potrzebujesz. Nie mamy ograniczeń, jeśli chodzi o ilość Uczestników. Prowadzimy warsztaty dla malutkich grup 3-5 osobowych. Najlepiej sprawdzają się  grupy 8-12 osób – optymalna liczba, by szkolenie było praktyczne i warsztatowe. 

W przypadku bardzo dużych grup (>16 osób), rekomendujemy podziałał na zespoły. 

Mamy również opcje dla osób indywidualnych. 

Jedną z opcji jest bardzo intensywna indywidualna praca doradcza. Najlepiej sprawdza się w przypadku pracy z Właścicielem Firmy, Członkiem Zarządu lub Dyrektorem Eksportu. W takim wypadku pracujemy nad konkretnym aspektem strategicznym. W przypadku indywidualnych Export Managerów (Specjalistów ds. Eksportu) najczęściej proponujemy dołączenie do grupy szkolenia otwartego lub przerobienie nagranego materiału i “dogrywka” w postaci konsultacji indywidualnych

Zapisz się na Newsletter Eksportowy i bądź na bieżąco z naszymi wskazówkami, narzędziami i rozwiązaniami dla eksporterów

Please wait...

Thank you for signing up!

Certyfikaty i Partnerzy