Nowoczesny prospecting międzynarodowy – jak zdobywać klientów zagranicznych w Nowych Czasach

 

Nowoczesny prospecting międzynarodowy – jak zdobywać klientów zagranicznych w Nowych Czasach

Dla kogo?

  • Osób Zarządzających sprzedażą zagraniczną,
  • Menedżerów odpowiedzialnych za rynki zagraniczne,
  • Właścicieli firm sprzedających na rynki zagraniczne

Co zyskają uczestnicy?

Dzięki połączeniu doświadczenia, praktyki i efektywnych metod, Uczestnicy nabędą umiejętności oraz otrzymają łatwe w zastosowani wskazówki:

  • Jak zdobywać klienta nawet w wymagających czasach
  • Jak prowadzić rozmowy z partnerami w sytuacji paraliżu decyzyjnego;
  • Jak zmodyfikować ofertę by zdobyć zainteresowanie klientów zagranicznych;
  • Jak pozyskać klientów, dystrybutorów lub decydentów w korporacjach w kryzysowych czasach;
  • Jakie narzędzia wykorzystywać w celu dotarcia do zyskownych klientów;

Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników.

Plan szkolenia:

 

  • Zasady skutecznego prospectingu – jak je wykorzystać dla podniesienia skuteczności na rynkach zagranicznych
  • Różne potrzeby i specyfika klientów na rynkach eksportowych podstawą do zbudowania propozycji wartości w danym kraju
  • Zrozumienie nowej sytuacji rynkowej oraz trendów w „Nowych Czasach”
  • Narzędzia przydatne do pozyskania informacji o rynkach i Twoich konkurentach międzynarodowych
  • Jak skorzystać z pomocy Instytucji Otoczenia Biznesu w celu pozyskiwania nowych szans rynkowych
  • Jak wybrać odpowiedniego partnera zagranicznego w „Nowych Czasach”
    • Wykorzystanie segmentacji i targeting w celu określenia „idealnego klienta”
    • Stworzenie profilu idealnego partnera zagranicznego oraz wyznaczanie zadań dla naszego przedstawiciela
    • Analiza potencjału oraz wiarygodności Twojego partnera zagranicznego
    • Jak poznać aktualne problemy i motywacje klienta na rynku zagranicznym
    • Kto nie jest Twoim klientem
  • Skuteczna oferta eksportowa dostosowana do nowych kryzysowych czasów
  • Jak skutecznie reagować na „proszę wysłać ofertę” oraz „zastanowimy się”
  • Budowanie dobrego „pierwszego wrażenia” na różnych rynkach zagranicznych
  • Taktyki budowy własnej siły w kontakcie z klientem
  • Jak zaplanować skuteczne spotkanie sprzedażowe w zależności od kraju
  • Do kogo „uderzyć” z ofertą – podejmowanie decyzji po stronie klienta na różnych rynkach
  • Zdobywanie referencji oraz ich wykorzystanie w procesie prospectingu
  • Jak odpierać argumenty konkurencji i bronić ceny eksportowej w warunkach kryzysu
  • Narzędzia zwiększające wiarygodność naszej oferty i eliminujące obawę klienta w procesie sprzedaży na rynkach eksportowych
  • Umiejętne wykorzystywanie wyłączności jako element strategii prospectingu
  • Content marketing sposobem na stały i długofalowy dopływ klientów
  • Jak skutecznie wykorzystywać targi do pozyskania zagranicznych partnerów
  • Organizacja szkoleń i event’ów jako narzędzie pozyskiwania partnerów B2B oraz budowania z nimi więzi
  • Platformy B2B jako narzędzie do budowania wizerunku oraz pozyskiwania partnerów za granicą
  • Wykorzystanie Polonii w międzynarodowym prospectingu
  • Najskuteczniejsze platformy social media do prospectingu różnych zakątkach świata
  • Wykorzystanie LinkedIn w budowaniu bazy wartościowych kontaktów oraz pozycji eksperta międzynarodowego
  • Różnica w zdobywaniu klientów B2B vs B2C
  • Zdobywanie najlepszych agentów i dystrybutorów zagranicznych w zależności od branży
  • Jak pozyskać kupców w sieciach handlowych w zależności od specyfiki sieci oraz Działu Zakupów.
  • Sposoby na zdobycie CEO w dużych międzynarodowych firmach
  • Cienka linia miedzy sprzedażą i negocjacją – kiedy nie powinienem negocjować
  • Skuteczne sposoby na zamykanie sprzedaży i tworzenia długofalowych relacji
  • Praktyczne porady najlepszych eksporterów na trudne czasy

 

Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Nowoczesny prospecting międzynarodowy – jak zdobywać klientów zagranicznych w Nowych Czasach” ceniony przez pracodawców!

 

 

Dlaczego wybrać szkolenia eksportowe Export-Experts

Doświadczona
kadra trenerska

Praktycy biznesu międzynarodowego, stratedzy oraz eksperci z zakresu sprzedaży eksportowej, marketingu, wielokulturowości oraz prawa międzynarodowego

Kompleksowa
tematyka
międzynarodowa

Najszerszy zakres tematyczny szkoleń związanych z handlem zagranicznym, prawem międzynarodowym, marketingiem, strategią eksportową, biznesem w różnych krajach.

Idealne
dopasowanie

Optymalne dostosowanie programu do potrzeb Uczestników i poziomu zaawansowania, poprzedzone rzetelnym badaniem potrzeb szkoleniowych.

Ekspercka
wiedza

Praktyczne do zastosowania wskazówki i rozwiązania strategiczne od najlepszych ekspertów, którzy zdobyli doświadczenie w pracy dla czołowych polskich i międzynarodowych korporacji

Skuteczne
metody

Najefektywniejsze metody szkoleniowe, oparte o case study, interaktywne warsztaty oraz tworzenie gotowych rozwiązań do wykorzystania w Twoim biznesie.

>10000

godzin
szkoleniowych

>2000

przeszkolonych
firm

99%

zadowolonych
klientów

19 lat

praktyki na rynkach
międzynarodowych

+ więcej rekomendacji

W latach 2012 – 2024 zorganizowaliśmy szkolenia o tematyce eksportowej dla takich firm i instytucji jak:

Certyfikaty i Partnerzy