Nowoczesny prospecting międzynarodowy – jak zdobywać klientów zagranicznych w Nowych Czasach
Dla kogo?
- Osób Zarządzających sprzedażą zagraniczną,
- Menedżerów odpowiedzialnych za rynki zagraniczne,
- Właścicieli firm sprzedających na rynki zagraniczne
Co zyskają uczestnicy?
Dzięki połączeniu doświadczenia, praktyki i efektywnych metod, Uczestnicy nabędą umiejętności oraz otrzymają łatwe w zastosowani wskazówki:
- Jak zdobywać klienta nawet w wymagających czasach
- Jak prowadzić rozmowy z partnerami w sytuacji paraliżu decyzyjnego;
- Jak zmodyfikować ofertę by zdobyć zainteresowanie klientów zagranicznych;
- Jak pozyskać klientów, dystrybutorów lub decydentów w korporacjach w kryzysowych czasach;
- Jakie narzędzia wykorzystywać w celu dotarcia do zyskownych klientów;
Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników.
Plan szkolenia:
- Zasady skutecznego prospectingu – jak je wykorzystać dla podniesienia skuteczności na rynkach zagranicznych
- Różne potrzeby i specyfika klientów na rynkach eksportowych podstawą do zbudowania propozycji wartości w danym kraju
- Zrozumienie nowej sytuacji rynkowej oraz trendów w „Nowych Czasach”
- Narzędzia przydatne do pozyskania informacji o rynkach i Twoich konkurentach międzynarodowych
- Jak skorzystać z pomocy Instytucji Otoczenia Biznesu w celu pozyskiwania nowych szans rynkowych
- Jak wybrać odpowiedniego partnera zagranicznego w „Nowych Czasach”
- Wykorzystanie segmentacji i targeting w celu określenia „idealnego klienta”
- Stworzenie profilu idealnego partnera zagranicznego oraz wyznaczanie zadań dla naszego przedstawiciela
- Analiza potencjału oraz wiarygodności Twojego partnera zagranicznego
- Jak poznać aktualne problemy i motywacje klienta na rynku zagranicznym
- Kto nie jest Twoim klientem
- Skuteczna oferta eksportowa dostosowana do nowych kryzysowych czasów
- Jak skutecznie reagować na „proszę wysłać ofertę” oraz „zastanowimy się”
- Budowanie dobrego „pierwszego wrażenia” na różnych rynkach zagranicznych
- Taktyki budowy własnej siły w kontakcie z klientem
- Jak zaplanować skuteczne spotkanie sprzedażowe w zależności od kraju
- Do kogo „uderzyć” z ofertą – podejmowanie decyzji po stronie klienta na różnych rynkach
- Zdobywanie referencji oraz ich wykorzystanie w procesie prospectingu
- Jak odpierać argumenty konkurencji i bronić ceny eksportowej w warunkach kryzysu
- Narzędzia zwiększające wiarygodność naszej oferty i eliminujące obawę klienta w procesie sprzedaży na rynkach eksportowych
- Umiejętne wykorzystywanie wyłączności jako element strategii prospectingu
- Content marketing sposobem na stały i długofalowy dopływ klientów
- Jak skutecznie wykorzystywać targi do pozyskania zagranicznych partnerów
- Organizacja szkoleń i event’ów jako narzędzie pozyskiwania partnerów B2B oraz budowania z nimi więzi
- Platformy B2B jako narzędzie do budowania wizerunku oraz pozyskiwania partnerów za granicą
- Wykorzystanie Polonii w międzynarodowym prospectingu
- Najskuteczniejsze platformy social media do prospectingu różnych zakątkach świata
- Wykorzystanie LinkedIn w budowaniu bazy wartościowych kontaktów oraz pozycji eksperta międzynarodowego
- Różnica w zdobywaniu klientów B2B vs B2C
- Zdobywanie najlepszych agentów i dystrybutorów zagranicznych w zależności od branży
- Jak pozyskać kupców w sieciach handlowych w zależności od specyfiki sieci oraz Działu Zakupów.
- Sposoby na zdobycie CEO w dużych międzynarodowych firmach
- Cienka linia miedzy sprzedażą i negocjacją – kiedy nie powinienem negocjować
- Skuteczne sposoby na zamykanie sprzedaży i tworzenia długofalowych relacji
- Praktyczne porady najlepszych eksporterów na trudne czasy
Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Nowoczesny prospecting międzynarodowy – jak zdobywać klientów zagranicznych w Nowych Czasach” ceniony przez pracodawców!