Co robili CHAMPIONI EKSPORTU w ostatnim roku?

Rok pełen wyzwań dla eksporterów

 

Ten rok był pełen zawirowań rynkowych, zmian, implementowania nowych narzędzi, tworzenia procesów,  dynamicznych zwrotów akcji.

 

Równocześnie był to kolejny rok, w którym pracowaliśmy z wieloma eksporterami – championami 🏆 z przeróżnych branż m.in.:

💄 kosmetycznej
🍫 spożywczej
🚘 motoryzacyjnej
⚙️ maszynowej
💡 oświetleniowej
👙 odzieżowej
🩻  medycznej
🚛 dystrybucji FMCG
🏭 komponentów przemysłowych
⚒️ elektromaszynowej
🥂 alkoholowej
💻 nowych technologii

 

Większość z nich to nie tylko najlepsze firmy w branży na skalę Polski 🇵🇱, często mistrzowie swoich kategorii na skalę Europy 🇪🇺, a czasem nawet świata 🌍

 

 

Kim są championi eksportu?

 

Najlepsi eksporterzy już mają super wyniki.
Są obecni na wielu rynkach (najczęściej >30 czasem 100 krajach), eksport stanowi znaczący % ich przychodów (zwykle > 50% a czasem 90%), a ich marki są już dobrze rozpoznawalne na wielu rynkach.

 

Co łączy najlepszych eksporterów?

 

Mimo osiągania ponad przeciętnych wyników najlepsi eksporterzy stale pracują nad strategicznymi umiejętnościami swoich Zespołów Eksportowych, które pozwolą im na dalsze zdobywanie rynków zagranicznych i umacnianie swojej pozycji w różnych krajach.

 

Nad jakimi aspektami pracują obecnie najlepsi eksporterzy?

 

Eksporterzy nadal pracują nad wzmocnieniem swojej pozycji na rynkach, wejściem w nowe kanały dystrybucji oraz umocnieniem swoich marek na rynkach światowych.

 

W związku z tym Championi 🏆 Eksportu  stale wzmacniają kompetencje Działów Eksportu:

  • Usprawnienia metod BADANIA POTRZEB klientów zagranicznych,
  • Wykorzystywania nowoczesnych NARZĘDZI do badania rynku (konkurencji, otoczenia, branży, klienta),
  • Budowania skuteczniejszych OFERT skierowanych do różnych segmentów na rynkach zagranicznych,
  • Wzmocnienia działań MARKETINGOWYCH na rynkach eksportowych,
  • Budowania wielokanałowych działań PROSPECTINGOWYCH dostosowanych różnych krajów,
  • Stosowania nowoczesnych NARZĘDZI usprawniających PROCES SPRZEDAŻY,
  • Pozyskiwaniem wiedzy o PROCEDURACH i wymogach umożliwiających wejście na NOWE RYNKI,
  • Wzmacnianiu kompetencji NEGOCJACYJNYCH by uzyskiwać jeszcze lepsze warunki handlowe, w szczególności bronić swoich parametrów cenowych.

 

Rozwiązania dla Export Managera

 

Dziękujemy 🙏 najlepszym polskim eksporterom, między innymi:

 

Wawel S.A., AC S.A., TELKA S.A, Brand Distribution Group, ChM , ITA TOOLS, Arkana Cosmetics, Mistero Milano, Donegal, Gagaboo, HURTEL, PRAVDA S.A., LEDin Group, Agencja Rozwoju Przemysłu, RECTOR, KENO, ATLAS COPCO, ADEPT, Fcase, THULE, Sport Fashion Mode, Cargoklik,  VanKing, BITO, Vimex, IT4KAN, APO Zdrowie, Revolve Healthcare, Infotower Business Solutions, Pro-Plus S.A oraz wielu innym eksporterom i instytucjom wspierającym rozwój eksportu,

 

 

 

 

za wspólną ciężką pracę 💪 w zeszłym sezonie, wiele inspiracji 💡 do rozwoju, międzynarodowe case’y do rozwikłania 🧐.

 

 

Nowy rok zapowiada się równie ciekawie i pracowicie 😀.

 

Ty również możesz rozwinąć kluczowe kompetencje Twojego Działu Eksportu, aby skutecznie rozwijać eksport w kolejnych latach.

 

Rozwiązania dla Export Managera

 

Pamiętaj, że w trudnych czasach można rozwinąć swój biznes zagraniczny wręcz skokowo. Osobiście prowadziłem przeróżne firmy w czasach różnych kryzysów tych światowych i tych lokalnych. Przy dobrej strategii, posiadając odpowiednie kompetencje, narzędzia  oraz odwagę możesz osiągnąć wyjątkowe rezultaty.

 

Życzę Tobie, by Twój międzynarodowy biznes rozwijał się nawet w najbardziej wymagających czasach, byś zdobywał nowe rynki i najlepszych partnerów zagranicznych!

 

Grzegorz Bratek

Autor:
Grzegorz

GRZEGORZ - Dyrektor Zarządzający firmy konsultingowej Eurospektrum, twórca zespołu Export-Experts oraz platformy dla Eksporterów szkolenia-eksportowe.pl ; Wieloletni menedżer sprzedaży eksportowej w czołowych firmach polskich (m.in: AMICA S.A., FagorMastercook S.A., Global Cosmed, Kosmet-Rokita) i zagranicznych: Fagor Electrodomesticos (Hiszpania);  Zeigler Bross (USA), FagorBrandt (Francja). Posiadam ponad 19 letnie doświadczenie we wprowadzaniu marek polskich i międzynarodowych na rynki zagraniczne oraz bogate doświadczenie w konsultingu międzynarodowym. Prowadziłem negocjacje w ponad 40 krajach zarówno dla światowych graczy jak i średnich firm lokalnych, podnosząc sprzedaż łącznie o ponad 300 mln zł. Byłem odpowiedzialny za tworzenie, negocjowanie i egzekwowanie wielu kontraktów międzynarodowych. Od wielu lat zajmuję się usprawnianiem działań eksportowych, budowaniem strategii rozwoju eksportu, tworzeniem modeli biznesowych współpracy zagranicznej, rozwijaniem nowych kanałów sprzedaży za granicą.