Skuteczna strategia eksportowa gwarantem sukcesu na rynkach międzynarodowych
Dla Kogo?
- Osób, które planują wprowadzić swoje produkty / usługi na rynki zagraniczne, które nie posiadają odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu działalności eksportowej
- Pracowników działu eksportu i sprzedaży, których zadaniem jest rozwój sprzedaży eksportowej lub pozyskiwanie klientów zagranicznych
- Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, którzy planują pozyskać nowe strategiczne kierunki
Co zyskają uczestnicy?
- Analizować gotowość firmy do eksportu oraz konkurencyjność na rynkach zagranicznych;
- Skutecznie zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa na rynkach docelowych;
- Optymalnie wybierać rynki zagraniczne do ekspansji;
- Ustalać przewagi konkurencyjne produktu na rynkach eksportowych;
- Zaadaptować produkt do wymogów wskazanych rynków zagranicznych;
- Dobrać cenę eksportową do rynku docelowego;
- Dobierać kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych do swojego modelu działalności
- Wykorzystać narzędzia marketingowe by pozyskać zagranicznych dystrybutorów i klientów.
Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników.
Plan Szkolenia
Eksport jako możliwości rozwoju Twojej firmy
- Analiza pozycji konkurencyjnej Twojej firmy oraz jej możliwości eksportowych
- Wyznaczanie celów eksportowych na poszczególnych rynkach docelowych
Które rynki eksportowe wybrać? Metody wyboru rynków zagranicznych
- Jak skutecznie zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa na rynkach docelowych
- Jak różnice kulturowe wpływają na sprzedaż, negocjacje i strategię ekspansji w poszczególnych krajach
- Gdzie szukać informacji o rynkach zagranicznych, konkurentach i klientach
- Kto może mi pomóc w analizie rynków oraz ekspansji zagranicznej
Budowa skutecznej strategii eksportowej
- Strategia produktowa
- Wyznaczanie przewag konkurencyjnych mojego produktu
- Adaptacja produktu do potrzeb rynku zagranicznego
- Jak znaleźć wartości dla klienta zagranicznego by mój produkt był atrakcyjny
- Budowa oferty dla partnerów zagranicznych
- Wybór strategii produktowej na różne rynki
- Strategia cenowa
- Jakie czynniki wpływają na moją cenę na różnych rynkach zagranicznych
- Inwentaryzacja cen produktów konkurencji zagranicznej
- Metody wyznaczania korzyści cenowej dla nabywcy oraz dystrybutora na rynkach zagranicznych
- Możliwość w zakresie polityki rabatowej
- Strategia penetracji czy wysokich cen – jaką strategię stosować?
- Strategia dystrybucji
- Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych
- Eksport pośredni vs. Eksport bezpośredni – wybór najefektywniejszych rozwiązań na danym rynku zagranicznym
- Skuteczna współpraca z agentem w handlowym
- Filia, oddział, joint-venture – co i kiedy wybrać
- Jak korzystnie współpracować z dystrybutorem:
- Jak wybrać dystrybutora
- Wyznaczanie zadań dla dystrybutora
- Sprawdzenie potencjału zagranicznego dystrybutora
- Zarządzanie kanałem dystrybucji na wybranych rynkach
- Strategie komunikacji i promocji na rynkach zagranicznych
- Działania w kierunku zdobycia zagranicznego kontrahenta
- Komunikacja z zagranicznym dystrybutorem na wybranych rynkach
Wybór działań taktycznych służących realizacji strategii eksportowej
Budżet i harmonogram wdrażania strategii eksportowej
Sesja pytań i odpowiedzi