Specyfika prowadzenia rozmów biznesowych i komunikacji z biznesem chińskim
Dla kogo:
- Dla przedsiębiorców, pracowników którzy chcą zapoznać się z informacjami na temat prowadzenia biznesu z Chinami
- Dla osób, które prowadzą rozmowy handlowe z chińskimi kontrahentami
Co zyskają uczestnicy:
- Uczestnicy szkolenia otrzymają skondensowaną wiedzę i wskazówki w zakresie lepszego zrozumienia ceremonialności chińskiej codzienności biznesowej
- Uczestnicy zapoznają się z zasadami chińskich modeli negocjacji i współpracy
Plan Szkolenia:
1) Wprowadzenie do zarządzania międzykulturowego w Chinach
- Modele kultur wg. Hofstede
- Podstawowe wymiary różnicujące kultury europejskie i chińską
- Postrzeganie innych kultur przez Chińczyków i słabnąca pozycja Zachodu
2) Źródła różnic w modelu zarządzania
- Mechanizm budowania bezpieczeństwa w biznesie
- Mechanizm rozwiązywania konfliktów zewnętrznych i zewnętrznych
- Pojęcie „Guanxi” jako jeden z ważniejszych motywów chińskiego modelu biznesowego – istota, możliwe nieporozumienia, case studies
- Pojęcie „twarzy” jako jeden z ważniejszych elementów kształtowania wizerunku w biznesie z Chińczykami – istota, możliwe nieporozumienia, case studies
3) Pułapki komunikacyjne w prowadzeniu rozmów z partnerem Chińskim
- Czas
- Niejasne oczekiwania
- Hierarchia itp.
4) Podstawowe funkcje ceremoniałów w kontaktach biznesowych
- Autoprezentacja w kontakcie biznesowym z Chińczykami
- Ceremoniały powitalne (powitanie, wizytówki, sposób sadzania gości, prezenty itp.)
5) Case study: budowanie relacji w zespole chińskim
- Najważniejsze pułapki
- Strategia komunikacji
- Rozwiązywanie konfliktów
Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Specyfika prowadzenia rozmów biznesowych i komunikacji z biznesem chińskim” ceniony przez pracodawców!