Skuteczna współpraca z partnerami biznesowymi z krajów Zatoki Perskiej

Skuteczna współpraca z partnerami biznesowymi
z krajów Zatoki Perskiej

 

 

Cel Szkolenia:

Przygotowanie przedsiębiorców, menedżerów oraz specjalistów ds. eksportu do skutecznego działania na rynkach krajów GCC, obejmujące zarówno aspekty biznesowe, jak i kulturowe.

Region GCC charakteryzuje się odmiennym stylem prowadzenia biznesu, opartym na zaufaniu i relacjach, dlatego zrozumienie lokalnych uwarunkowań jest kluczowe dla budowania trwałych partnerstw i unikania kosztownych błędów.

 

Co zyskają uczestnicy?

  • Praktyczne umiejętności w efektywnej komunikacji z mieszkańcami krajów Zatoki Perskiej.
  • Odczarowanie stereotypów i otwarcie głowy na nowe perspektywy biznesowe.
  • Wyższy poziom inteligencji kulturowej.

 

Metodyka:

  • Interaktywne warsztaty z ćwiczeniami praktycznymi.
  • Study cases i analizy realnych przypadków.

 

 

 

Zakres szkolenia:

 

1. Region GCC w kontekście biznesowo-kulturowym

  • Charakterystyka krajów Rady Współpracy Zatoki Arabskiej (GCC),
  • Kluczowe rynki: ZEA, Arabia Saudyjska, Kuwejt, Katar, Oman, Bahrajn,
  • ZEA i znaczenie ich liderów dla stosunków gospodarczych i prowadzenia biznesu w GCC,
  • Uwarunkowania polityczne, gospodarcze i religijno-kulturowe – różnice pomiędzy gospodarkami danych krajów.

 

2. Rynek ZEA i Arabii Saudyjskiej: szanse i wyzwania.

  • ZEA: centralny hub biznesowy i eksportowy w regionie? Wykorzystanie założeń strategii Economic Vision 2030,
  • Arabia Saudyjska: ogromny potencjał, projekty i Saudi Vision 2030,
  • Różnice w modelu dystrybucji i mentalności w porównaniu do Europy.

 

3. Budowanie sieci partnerów i kanałów dystrybucji.

  • Jak skutecznie identyfikować partnerów biznesowych,
  • Co oferować przedstawicielom dystrybutorów,
  • Modele współpracy – agencja, ekskluzywność, franchising,
  • Weryfikacja wiarygodności partnerów.

 

4. Jak przygotować się do targów w Dubaju, w celu maksymalnego wykorzystania potencjału firmy.

  • Agenda działań przygotowawczych,
  • Marketing: próbki, katalogi, prezentacje – forma i język,
  • Jak ustawiać spotkania z wyprzedzeniem (cold contact w regionie).

 

5. Efektywna rozmowa handlowa w krajach arabskich: styl, zasady, pułapki

  • Hierarchia i zaufanie w biznesie.
  • „Inshallah” nie zawsze znaczy „yes” – rozpoznawanie prawdziwych intencji
  • Negocjacje: kiedy rozmawia się o cenie, a kiedy o zaufaniu.
  • Prezentacja oferty, rozmowy z klientem w krajach arabskich.

 

6. Kultura biznesu i etykieta w krajach GCC

  • Co wypada, a czego nie – stereotypowe wyobrażenia na temat ubioru, sposobu rozmowy, gestów, oczekiwanego zachowania,
  • Spotkania – sugestie wykorzystania czasu,
  • Znaczenie milczenia i „czas arabskiego partnera”.

 

7. Jak unikać błędów, które popełniają europejscy producenci w regionie GCC.

  • Presja czasu
  • Standardowy proces decyzyjny – działania polskiej firmy,
  • Uniwersalizacja oferty – brak adaptacji do rynku lokalnego.

 

8. Dobre praktyki: jak zbudować zaufanie i lojalność partnera.

  • Follow-up: kiedy, jak, jakim kanałem,
  • Prezentowanie gotowości do inwestycji (np. showroom, wspólne akcje PR),
  • Budowanie relacji osobistych.

 

9. Praca z tłumaczem, prezentacje w środowisku arabskojęzycznym.

  • Czy warto mieć arabskie materiały?
  • Rola tłumacza w rozmowie.
  • Jakich tematów unikać (np. religijnych, politycznych) – stereotypy i praktyka.

 

10. Sesja Q&A + konsultacje indywidualne

Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Skuteczna współpraca z partnerami biznesowymi z krajów Zatoki Perskiejceniony przez pracodawców!

>10000

godzin
szkoleniowych

>2000

przeszkolonych
firm

99%

zadowolonych
klientów

19 lat

praktyki na rynkach
międzynarodowych

+ więcej rekomendacji

Szkolimy i doradzamy czołowym eksporterom:

Dlaczego wybrać szkolenia eksportowe Export-Experts

Doświadczona
kadra trenerska

Praktycy biznesu międzynarodowego, stratedzy oraz eksperci z zakresu sprzedaży eksportowej, marketingu, wielokulturowości oraz prawa międzynarodowego

Kompleksowa
tematyka
międzynarodowa

Najszerszy zakres tematyczny szkoleń związanych z handlem zagranicznym, prawem międzynarodowym, marketingiem, strategią eksportową, biznesem w różnych krajach.

Idealne
dopasowanie

Optymalne dostosowanie programu do potrzeb Uczestników i poziomu zaawansowania, poprzedzone rzetelnym badaniem potrzeb szkoleniowych.

Ekspercka
wiedza

Praktyczne do zastosowania wskazówki i rozwiązania strategiczne od najlepszych ekspertów, którzy zdobyli doświadczenie w pracy dla czołowych polskich i międzynarodowych korporacji

Skuteczne
metody

Najefektywniejsze metody szkoleniowe, oparte o case study, interaktywne warsztaty oraz tworzenie gotowych rozwiązań do wykorzystania w Twoim biznesie.