Kanały dystrybucji oraz efektywna współpraca z partnerami w eksporcie
Dla Kogo?
- Osób, które planują wprowadzić nowe produkty / usługi na rynki zagraniczne lub wprowadzić produkty/usługi na nowe rynki zagraniczne
- Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, którzy planują pozyskać nowe strategiczne kierunki
- Pracowników działu eksportu i sprzedaży, których zadaniem jest rozwój sprzedaży eksportowej lub pozyskiwanie klientów zagranicznych
Co zyskają uczestnicy?
- jak optymalnie wybrać kanały dystrybucji w zależności od rynku zagranicznego,
- jak przygotować atrakcyjną ofertę dla partnera zagranicznego,
- jak poszukiwać i pozyskać partnera zagranicznego,
- czy korzystniej jest współpracować z wyłącznym partnerem, czy budować strategię konkurencyjną,
- jak skutecznie negocjować z partnerami zagranicznymi i podpisać korzystny kontrakt zagraniczny,
- jak motywować dystrybutora do efektywnej współpracy oraz zapobiegać konfliktom w kanałach sprzedaży?
Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników.
Plan Szkolenia:
- Jak wybrać strategię wejścia na rynki zagraniczne (aspekty, wady, zalety, zastosowanie)
- Kanały dystrybucji w eksporcie (dobra konsumpcyjne, przemysłowe, usługi)
- Wady i zalety budowania własnych kanałów dystrybucji
- Eksport pośredni vs. Eksport bezpośredni
- Efektywna współpraca z Agentem zagranicznym
- Wejście na rynki zagraniczne w oparciu o dystrybutora
- Przedstawicielstwo handlowe za granicą a filia zagraniczna
- Strategia dystrybucji jako element strategii eksportu
- Uwarunkowania międzynarodowe wpływające na strategię dystrybucji
- Gdzie poszukiwać partnerów handlowych na poszczególnych rynkach zagranicznych
- Strategia pozyskiwania najlepszych dystrybutorów za granicą
- Budowanie atrakcyjnej oferty dla partnerów zagranicznych
- Czy zawsze muszę walczyć ceną by zaistnieć na rynkach zagranicznych?
- Różnica w zdobywaniu klientów B2B vs B2C
- Stworzenie profilu idealnego partnera zagranicznego oraz wyznaczanie zadań dla naszego przedstawiciela
- Jak skutecznie wykorzystać targi do pozyskania zagranicznych partnerów
- Analityczne sposoby wyboru dystrybutora
- Strategia wyłączności, a strategia konkurencyjna – co wybrać i dlaczego?
- Skuteczne negocjacja z dystrybutorami w różnych krajach
- Jak podpisać korzystny kontrakt z dystrybutorem
- Zarządzanie kanałem dystrybucji zagranicznej
- narzędzia motywowania dystrybutorów
- szkolenie partnerów zagranicznych
- ocena efektywności kanału dystrybucji
- zarządzanie konfliktami w kanale dystrybucji
- Jak zabezpieczyć nasze interesy we współpracy z partnerami z różnych krajów (kredyt kupiecki, narzędzia finansowanie, ubezpieczenia)
- Wykorzystać różnic kulturowych w aspekcie pozyskiwania i współpracy z dystrybutorem zagranicznym
Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Kanały dystrybucji oraz efektywna współpraca z partnerami w eksporcie” ceniony przez pracodawców!