Modele biznesowe internacjonalizacji oraz wdrożenie strategii eksportowej

Dla Kogo?

  • Osób, które planują wprowadzić nowe produkty / usługi na rynki zagraniczne lub wprowadzić produkty/usługi na nowe rynki zagraniczne
  • Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, którzy planują pozyskać nowe strategiczne kierunki
  • Pracowników działu eksportu i sprzedaży, których zadaniem jest rozwój sprzedaży eksportowej lub pozyskiwanie klientów zagranicznych

 

Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników. 

 

Plan Szkolenia

Eksport jako możliwości rozwoju Twojej firmy

  • Analiza pozycji konkurencyjnej Twojej firmy oraz jej możliwości eksportowych
  • Wyznaczanie celów eksportowych na poszczególnych rynkach docelowych

Metody wyboru oraz analizy rynków zagranicznych

  • Jak skutecznie zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa na rynkach docelowych
  • Jak różnice kulturowe wpływają na sprzedaż, negocjacje i strategię ekspansji w poszczególnych krajach
  • Gdzie szukać informacji o rynkach zagranicznych, konkurentach i klientach
  • Kto może mi pomóc w analizie rynków oraz ekspansji zagranicznej

Budowa modelu biznesowego dostosowanego do danego rynku eksportowego

  • Znalezienie najatrakcyjniejszych segmentów klientów na danym rynku
  • Profilowanie klienta oraz zrozumienie jego potrzeb
  • Budowa wartości dla różnych grup klientów
  • Modelowanie sposobu uzyskiwania przychodów, utrzymywania relacji z klientem zagraniczny
  • Wykorzystanie partnerów biznesowych, niezbędnych na różnych rynkach eksportowych
  • Ustalenie kluczowych działań i kosztów związanych z pozyskaniem klientów oraz rozwojem biznesu w danym kraju

Wykorzystanie Business Model Canvas w modelowaniu ekspansji zagranicznej mojej firmy

Wdrożenie strategii eksportowej:

  • Standaryzacja czy adaptacja oferty na każdy rynek, która strategia będzie bardziej pasowała do mojego produktu?
  • Jaką strategię wejścia zastosować w zależności od specyfiki produktu oraz rynku docelowego?
  • Wybór strategia produktowej dostosowanej do modelu biznesowego w danym kraju.
  • Budowa oferty dla partnerów zagranicznych.
  • Penetracja rynku, czy wysokie ceny – jaką strategię cenową stosować?
  • Polityka płatności oraz zabezpieczania w zależności od rynku
  • Stosowanie bonusów, rabatów oraz innych instrumentów w pracy z dystrybutorem.
  • Otwarcie oddziału, joint-venture, czy współpraca z agentem – co może być dobrym rozwiązaniem dla mojego produktu za granicą?
  • Strategia dystrybucji na rynkach zagranicznych (wybór kanałów, pozyskanie partnerów, sprawdzanie ich potencjału, ustalanie zakresu współpracy i ich rozliczania)
  • Strategie komunikacji i promocji na rynkach zagranicznych

Wybór działań taktycznych służących realizacji strategii eksportowej

Budżet i harmonogram wdrażania strategii eksportowej

Sesja pytań i odpowiedzi

 

Korzyści – w trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się m. in. jak:

  • Zbudować model działania firmy dostosowany do różnych rynków zagranicznych;
  • Wybrać optymalną strategię wejścia za granicę w zależności od charakteru Twojego produktu oraz danego kraju;
  • Zrozumieć potrzeby klientów i zbudować WARTOŚĆ istotną dla nich na danym rynku zagranicznym;
  • Ustalać przewagi konkurencyjne Twojego produktu na rynkach eksportowych i stworzyć ATRAKCYJNĄ OFERTĘ zarówno dla dystrybutora jak i klienta ostatecznego;
  • Zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa oraz konkurencję na rynkach docelowych;
  • Wybierać rynki i dobrać do nich optymalny model biznesowy;
  • Zaadaptować produkt do wymogów wskazanych rynków zagranicznych;
  • Dobrać cenę eksportową do rynku docelowego;
  • Wykorzystać narzędzia marketingowe w pozyskaniu zagranicznych dystrybutorów i klientów

Dlaczego wybrać szkolenia eksportowe Export-Experts

Doświadczona
kadra trenerska

Praktycy biznesu międzynarodowego, stratedzy oraz eksperci z zakresu sprzedaży eksportowej, marketingu, wielokulturowości oraz prawa międzynarodowego

Kompleksowa
tematyka
międzynarodowa

Najszerszy zakres tematyczny szkoleń związanych z handlem zagranicznym, prawem międzynarodowym, marketingiem, strategią eksportową, biznesem w różnych krajach.

Idealne
dopasowanie

Optymalne dostosowanie programu do potrzeb Uczestników i poziomu zaawansowania, poprzedzone rzetelnym badaniem potrzeb szkoleniowych.

Ekspercka
wiedza

Praktyczne do zastosowania wskazówki i rozwiązania strategiczne od najlepszych ekspertów, którzy zdobyli doświadczenie w pracy dla czołowych polskich i międzynarodowych korporacji

Skuteczne
metody

Najefektywniejsze metody szkoleniowe, oparte o case study, interaktywne warsztaty oraz tworzenie gotowych rozwiązań do wykorzystania w Twoim biznesie.

>32000

godzin
szkoleniowych

>2500

przeszkolonych
firm

99%

zadowolonych
klientów

19 lat

praktyki na rynkach
międzynarodowych

+ więcej rekomendacji

Kreator szkoleń w 5 minut

W 4 krótkich krokach stwórz szkolenie odpowiadające twoim potrzebom eksportowym

Stwórz szkolenie

Krok 1

Jaki problem chcesz
rozwiązać?

Krok 2

Kim jesteś?

Krok 3

Określ termin
i szczegóły szkolenia

Krok 4

Zaakceptuj i gotowe 🙂

Bądź na bieżąco z naszymi rozwiazaniami dla eksporterów

Certyfikaty i Partnerzy