Modele biznesowe internacjonalizacji oraz wdrożenie strategii eksportowej
Dla Kogo?
- Osób, które planują wprowadzić nowe produkty / usługi na rynki zagraniczne lub wprowadzić produkty/usługi na nowe rynki zagraniczne
- Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, którzy planują pozyskać nowe strategiczne kierunki
- Pracowników działu eksportu i sprzedaży, których zadaniem jest rozwój sprzedaży eksportowej lub pozyskiwanie klientów zagranicznych
Co zyskają uczestnicy?
- Zbudować model działania firmy dostosowany do różnych rynków zagranicznych;
- Wybrać optymalną strategię wejścia za granicę w zależności od charakteru Twojego produktu oraz danego kraju;
- Zrozumieć potrzeby klientów i zbudować WARTOŚĆ istotną dla nich na danym rynku zagranicznym;
- Ustalać przewagi konkurencyjne Twojego produktu na rynkach eksportowych i stworzyć ATRAKCYJNĄ
- OFERTĘ zarówno dla dystrybutora jak i klienta ostatecznego;
- Zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa oraz konkurencję na rynkach docelowych;
- Wybierać rynki i dobrać do nich optymalny model biznesowy;
- Zaadaptować produkt do wymogów wskazanych rynków zagranicznych;
- Dobrać cenę eksportową do rynku docelowego;
- Wykorzystać narzędzia marketingowe w pozyskaniu zagranicznych dystrybutorów i klientów
Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników.
Plan Szkolenia
Eksport jako możliwości rozwoju Twojej firmy
- Analiza pozycji konkurencyjnej Twojej firmy oraz jej możliwości eksportowych
- Wyznaczanie celów eksportowych na poszczególnych rynkach docelowych
Metody wyboru oraz analizy rynków zagranicznych
- Jak skutecznie zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa na rynkach docelowych
- Jak różnice kulturowe wpływają na sprzedaż, negocjacje i strategię ekspansji w poszczególnych krajach
- Gdzie szukać informacji o rynkach zagranicznych, konkurentach i klientach
- Kto może mi pomóc w analizie rynków oraz ekspansji zagranicznej
Budowa modelu biznesowego dostosowanego do danego rynku eksportowego
- Znalezienie najatrakcyjniejszych segmentów klientów na danym rynku
- Profilowanie klienta oraz zrozumienie jego potrzeb
- Budowa wartości dla różnych grup klientów
- Modelowanie sposobu uzyskiwania przychodów, utrzymywania relacji z klientem zagraniczny
- Wykorzystanie partnerów biznesowych, niezbędnych na różnych rynkach eksportowych
- Ustalenie kluczowych działań i kosztów związanych z pozyskaniem klientów oraz rozwojem biznesu w danym kraju
Wykorzystanie Business Model Canvas w modelowaniu ekspansji zagranicznej mojej firmy
Wdrożenie strategii eksportowej:
- Standaryzacja czy adaptacja oferty na każdy rynek, która strategia będzie bardziej pasowała do mojego produktu?
- Jaką strategię wejścia zastosować w zależności od specyfiki produktu oraz rynku docelowego?
- Wybór strategia produktowej dostosowanej do modelu biznesowego w danym kraju.
- Budowa oferty dla partnerów zagranicznych.
- Penetracja rynku, czy wysokie ceny – jaką strategię cenową stosować?
- Polityka płatności oraz zabezpieczania w zależności od rynku
- Stosowanie bonusów, rabatów oraz innych instrumentów w pracy z dystrybutorem.
- Otwarcie oddziału, joint-venture, czy współpraca z agentem – co może być dobrym rozwiązaniem dla mojego produktu za granicą?
- Strategia dystrybucji na rynkach zagranicznych (wybór kanałów, pozyskanie partnerów, sprawdzanie ich potencjału, ustalanie zakresu współpracy i ich rozliczania)
- Strategie komunikacji i promocji na rynkach zagranicznych
Wybór działań taktycznych służących realizacji strategii eksportowej
Budżet i harmonogram wdrażania strategii eksportowej
Sesja pytań i odpowiedzi
Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Modele Biznesowe Internacjonalizacji i wdrożenie strategii eksportowej” ceniony przez pracodawców!