Modele biznesowe internacjonalizacji
Dla Kogo?
- Osób, które planują wprowadzić nowe produkty / usługi na rynki zagraniczne lub wprowadzić produkty/usługi na nowe rynki zagraniczne
- Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, którzy planują pozyskać nowe strategiczne kierunki
- Pracowników działu eksportu i sprzedaży, których zadaniem jest rozwój sprzedaży eksportowej lub pozyskiwanie klientów zagranicznych
Co zyskają uczestnicy?
- nauczysz się jak zbudować model działania firmy na rynki zagraniczne;
- dowiesz się jak badać potrzeby klientów na rynkach zagranicznych;
- nauczysz się jak ustalać przewagi konkurencyjne produktu na rynkach eksportowych;
- uzyskasz wiedzę, jak badać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa na rynkach docelowych;
- nauczysz się jak optymalnie wybierać rynki zagraniczne;
- zdobędziesz wiedzę jak zaadaptować produkt do wymogów wskazanych rynków zagranicznych;
- dowiesz się jak dobrać cenę eksportową do rynku docelowego;
- nauczysz się wykorzystać narzędzia marketingowe w pozyskaniu zagranicznych dystrybutorów i klientów.
Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników.
Plan Szkolenia
Eksport jako możliwości rozwoju Twojej firmy
- Analiza pozycji konkurencyjnej Twojej firmy oraz jej możliwości eksportowych
- Wyznaczanie celów eksportowych na poszczególnych rynkach docelowych
Business Model Canvas – model biznesowy, który pozwoli Ci zdobyć kontrahentów na rynkach zagranicznych
- 9 elementów skutecznego modelu biznesowego
- Przykłady „niecodziennych” modeli biznesowych, które odniosły sukces
Które rynki eksportowe wybrać? Metody wyboru rynków zagranicznych
- Jak skutecznie zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa na rynkach docelowych
- Analiza konkurencji przedsiębiorstwa na rynkach eksportowych
- Analiza konkurencyjności produktu na wybranych rynkach eksportowych
Skuteczna strategia eksportowa na rynkach zagranicznych
Adaptacja produktu do wymogów wskazanych rynków zagranicznych
- Dostosowanie produktu do potrzeb rynku
- Wyznaczanie budowa wartości dla klientów
- Budowa oferty dla partnerów zagranicznych
- Wybór strategii produktowej na różne rynki
Cena eksportowa, czyli jak dobrać cenę do rynku docelowego
- Wybór strategii cenowej na rynki zagraniczne
- Inwentaryzacja cen produktów konkurencji
- Metody wyznaczania korzyści cenowej dla nabywcy oraz dystrybutora na rynkach zagranicznych
- Możliwość w zakresie polityki rabatowej
Eksport pośredni vs. Eksport bezpośredni – jak wybrać najefektywniejsze rozwiązanie na danym rynku zagranicznym
Praktyczne porady w zakresie strategii dystrybucji na wybranych rynkach
- Jak wybrać dystrybutora?
- Wyznaczanie zadań dla dystrybutora?
- Sprawdzenie potencjału zagranicznego dystrybutor
Zarządzanie kanałem dystrybucji na wybranych rynkach
Strategie komunikacji i promocji na rynkach zagranicznych
- Działania w kierunku zdobycia zagranicznego kontrahenta
- Komunikacja z zagranicznym dystrybutorem, na przykładzie wybranych rynków
Praktyczne porady eksporterów
Sesja pytań i odpowiedzi
Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Modele Biznesowe Internacjonalizacji” ceniony przez pracodawców!
