Jak zdobywać egzotyczne rynki na przykładzie Ameryki Łacińskiej
Dla kogo?
- Przedsiębiorców, właścicieli firm
- Szefów działów sprzedaży, Dyrektorów eksportu
- Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej przedsiębiorstw prowadzący rozmowy z kluczowymi klientami zagranicznymi
- Pracowników działu eksportu i sprzedaży, których zadaniem jest rozwój sprzedaży eksportowej lub pozyskiwanie klientów zagranicznych
Co zyskają uczestnicy?
- Zaoszczędzisz czas i środki w procesie ekspansji do Brazylii, Meksyku i Kolumbii
- Będziesz mógł zdecydować, od którego rynku latynoamerykańskiego zacząć ekspansję w tamtym regionie
- Ominiesz potencjalne zagrożenia dla eksporterów na tych rynkach
- Zainwestować Twój czas i pieniądze w efektywny sposób w procesie zdobywania nowych rynków.
- Będziesz wiedział jak przygotować swoją firmę do eksportu do krajów Ameryki Łacińskiej.
Program Szkolenia:
- Kraje latynoamerykańskie – tak dalekie, tak bliskie. Wstępnie informacje o gospodarkach, historii i kulturze Brazylii, Meksyku i Kolumbii.
- Ameryka Łacińska – wiele państw, ale tylko 2 języki. Co to oznacza dla polskich eksporterów?
- Jaką strategię wejścia na rynek obrać w Ameryce Łacińskiej, od którego kraju rozpocząć eksport?
- 200 milionowa Brazylia – raj dla eksporterów?
- Meksyk – zaplecze produkcyjne USA, czy latynoamerykański tygrys?
- Kolumbia – nowa ekonomiczna siła w Ameryce Łacińskiej?
- Mañana? Stereotypy a rzeczywistość biznesowa w Meksyku, Brazylii i Kolumbii.
- Szanse i bariery w ekspansji w Brazylii, Meksyku i Kolumbii
- Polskie produkty i Polska jako marka w krajach Ameryki Łacińskiej – perspektywa latynoamerykańska
- Sposoby badania rynku w Brazylii, Meksyku i Kolumbii. Dlaczego warto to robić?
- Jak wybrać partnera na docelowym rynku latynoamerykańskim? Z kim warto, a z kim nie warto współpracować?
- Negocjacje biznesowe z Latynosami
- Identyfikowanie właściwego partnera do rozmów biznesowych
- Taktyki negocjacyjne używane przez partnerów z Ameryki Łacińskiej
- Wizyta na rynku – jak przygotować się do wyjazdu – bezpieczeństwo, etykieta i dress code biznesowy
- Targi i warsztaty biznesowe – co warto wiedzieć przed wyjazdem. Jak się przygotować do targów?
- Komunikacja z latynoamerykańskim dystrybutorem, na przykładzie wybranych rynków
- Pułapki we współpracy międzynarodowej z partnerami z Brazylii, Meksyku i Kolumbii
- Brazylia – jeden duży kraj, czy kilka osobnych regionów? Jaką strategię obrać na tym rynku?
- Jak zdobyć zaufanie partnerów z Brazylii, a jak z Meksyku i Kolumbii?
- Mity a rzeczywistość – czy korupcja i bezprawie to wciąż problem w relacjach biznesowych z Ameryką Łacińską?
- Czy Kolumbijczycy nie lubą Meksykanów? Rola kultury i różnic międzykulturowych w stosunkach biznesowych z Brazylią, Meksykiem i Kolumbią
- Wsparcie instytucjonalne dla polskich eksporterów zamierzających wchodzić na rynki Ameryki Łacińskiej
- Bezpieczeństwo transakcji z partnerami w Ameryce Łacińskiej – jak się zabezpieczyć?
- Sesja pytań i odpowiedzi.
Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Jak zdobywać egzotyczne rynki na przykładzie Ameryki Łacińskiej” ceniony przez pracodawców!