Jak nie stracić rynków zagranicznych oraz rozwijać eksport w kryzysie?
Dla Kogo?
- Osób zarządzających sprzedażą zagraniczną
- Menedżerów odpowiedzialnych za rynki zagraniczne
- Właścicieli firm sprzedających na rynki zagraniczne
Szkolenie jest dla Ciebie jeżeli:
- Klienci zagraniczni przestają od Ciebie zamawiać;
- Możliwości Twoich partnerów eksportowych znacząco się pogorszyły;
- Musisz zdobywać nowe rynki oraz nowych klientów;
- Dystrybutorzy eksportowi naciskają na Ciebie na obniżkę cen.
Co zyskają uczestnicy?
- Jak wybrać rynki, na których możesz mieć szanse w kryzysie;
- Jak dostosować model działania firmy do nowych warunków w eksporcie;
- Jak znaleźć przewagi konkurencyjne oraz zbudować ofertę zapewniającą powodzenie na rynkach zagranicznych;
- Jak wybrać optymalne kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych do swojego modelu działalności;
- Jak pozyskać klientów, dystrybutorów lub decydentów w korporacjach w kryzysowych czasach;
Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników.
Plan Szkolenia:
- Eksport jako ochrona Twojej firmy w trudnych czasach i możliwość rozwoju w najbliższej przyszłości
- Jakie możliwości ma moja firma oraz co muszę szybko nadrobić?
- Jakie korzyści mogę zdobyć na rynkach eksportowych w krótkim i długim okresie?
- Autodiagnoza eksportowa Twojej firmy – z czego korzystać i co muszę szybko nadrobić by nie wypaść z rynków zagranicznych
- Na jakich rynkach eksportowych możesz odnieść sukces, a jakie omijać?
- Jak szybko przeanalizować i zrozumieć rynki zagraniczne;
- Gdzie szukać informacji o rynkach zagranicznych, konkurentach i klientach;
- Jak dostosować model biznesowy firmy do nowych warunków rynkowych (pozyskanie nowych segmentów wartości, modyfikacja propozycji wartości, alternatywne modele zarabianie, strategie kosztowe oraz partnerstwo jako szansa na optymalizację oraz wejście w nowe zyskowne branże)
- Modyfikacja strategii eksportu do warunków kryzysowych
- Strategia produktu – zbuduj wartości by klienci „zabijali się o Twój produkt”
- Strategia cenowa – jak sprzedawać drożej na rynkach zagranicznych nawet w kryzysie?
- Strategia dystrybucji – jak pozyskiwać najlepszych partnerów zagranicznych (dystrybutorów, agentów, kupców w sieciach, decydentów w korporacjach)
- Strategie komunikacji i promocji na rynkach zagranicznych
- Praktyczne porady najlepszych eksporterów na trudne czasy
- Sesja pytań i odpowiedzi
Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Jak nie stracić rynków zagranicznych oraz rozwijać eksport w kryzysie?” ceniony przez pracodawców!
