Wielokulturowość w handlu międzynarodowym
Dla Kogo?
- Dla osób zainteresowanych poszerzeniem własnych kompetencji interpersonalnych i nabraniem pewności w skomplikowanych sytuacjach interkulturowych
- Dla pracowników działu eksportu oraz sprzedaży odpowiedzialnych za kontakty z zagranicznymi kontrahentami
- Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej przedsiębiorstw prowadzący rozmowy z kluczowymi klientami zagranicznymi
Co zyskają uczestnicy?
- dowiesz się jak różnice międzykulturowe wpływają na relacje biznesowe,
- nauczysz się negocjować z zagranicznym kontrahentem,
- dowiesz się jak dostosować się do zwyczajów i obyczajów panujących w kraju naszego gospodarza.
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się m. in. o:
- najważniejszych trudnościach w kontakcie międzykulturowym, czyli o typowych problemach w inicjowaniu kontaktu z przedstawicielami odmiennej kultury
- istotnych elementach komunikacji bezpośredniej i pośredniej stosowanej zagranicą
- budowaniu zaufaniu w różnych kulturach
- nadrzędnych obszarach potencjalnych błędów i sporów w kontaktach – skuteczne metody ich zapobiegania
Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników.
Plan Szkolenia
Szkolenia przeprowadzamy w formie warsztatowej z licznymi case study, na przykładzie rynków, takich jak: Norwegia, Dania, Szwecja, Litwa, Łotwa, Estonia, Rosja, Armenia, Azerbejdżan i Gruzja, Turcja, USA, Uzbekistan.
Przykładowy program szkolenia “Litwa, Łotwa i Estonia – nowe rynki, nowe możliwości”:
Wprowadzenie w tematykę działalności handlowej z krajami nadbałtyckimi:
- Ustalenie celu eksportu oraz krótkie określenie gotowości przedsiębiorstwa do rozpoczęcia eksportu (na rynki nadbałtyckie);
- Określenie atrakcyjności rynku litewskiego, łotewskiego i estońskiego dla polskiego eksportera.
- Jak zbudować optymalną strategię eksportową na rynki nadbałtyckie? (elementy strategii eksportowej)
Różnice międzykulturowe, specyfika kontaktów handlowych z krajami nadbałtyckimi:
- Rola kultury i różnic międzykulturowych w stosunkach biznesowych oraz rola stereotypów w kontakcie z partnerami zagranicznymi;
- Specyfika kultury polskiej i różnice w kontekście państw nadbałtyckich: Litwy, Łotwy i Estonii;
- Pułapki we współpracy międzynarodowej
Studium przypadku – Analiza specyfiki rynku litewskiego, łotewskiego i estońskiego czyli analiza PEST na przykładzie krajów nadbałtyckich
- Analiza PEST jako pierwszy element szeregu analiz przedsiębiorstwa. Istota owej analizy
- Elementy analizy PEST: czynniki polityczno-prawne, ekonomiczne, społeczno-kulturowe i technologiczne charakterystyczne dla państw nadbałtyckich
- Jakie kroki należy podjąć aby poprawnie przeprowadzić analizę PEST?
Ćwiczenia warsztatowe:
- Analiza pozycji przedsiębiorstwa oraz jego produktów
- Przygotowanie i omówienie analizy SWOT dla wybranego przykładu
Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Wielokulturowość w handlu międzynarodowym” ceniony przez pracodawców!