Szkolenie z umiędzynarodowienia Go to Brand

Umiędzynarodowienie Go to Brand

 

Kompleksowe szkolenie eksportowe – Jak wchodzić na nowe rynki, pozyskiwać partnerów oraz skutecznie negocjacje na rynkach międzynarodowych

Dla kogo?

To szkolenie jest firm:

  • które pozyskały środki w ramach konkursu Go To Brand finansujące promocję marek produktowych na rynkach zagranicznych
  • planują rozpocząć sprzedaż międzynarodową lub rozwinąć internacjonalizację przedsiębiorstwa na kolejnych, nowych rynkach
  • zdobyć zagranicznego klienta i skutecznie negocjować na arenie międzynarodowej

Co zyskają uczestnicy?

  • Gdzie wyszukiwać, jak pozyskać oraz sprawdzić zagranicznego dystrybutora;
  • Jak zdobywać nowe rynki zagraniczne;
  • Jak przygotować atrakcyjną ofertę dla klientów eksportowych;
  • Jak wygrywać w negocjacjach z partnerami zagranicznymi;
  • Jak zdiagnozować ryzyka oraz warunki na nowym rynku zagranicznym oraz dobrać optymalny model działania na nim;
  • Jak wykorzystać narzędzia marketingowe w pozyskaniu zagranicznych dystrybutorów i klientów B2B;
  • Jak podpisać podpisać zyskowny i równocześnie bezpieczny kontrakt.

Dzięki połączeniu doświadczenia, praktyki i efektywnych metod, Uczestnicy nabędą umiejętności oraz otrzymają praktyczne, łatwe w zastosowani wskazówki:

Plan szkolenia:

 

Szkolenie w zależności od opcji zawiera cztery moduły tematyczne, które mogą zostać przeprowadzone w formie jedno lub dwudniowego.

Przygotowanie procesu wejścia na nowe rynki zagraniczne oraz rozwoju sprzedaży zagranicznej (1- 2 dni)

  • Autodiagnoza eksportowa firmy – z czego korzystać i co musze szybko nadrobić by pozyskać nowe rynki zagraniczne -warsztat
  • Na jakich rynkach eksportowych możesz odnieść sukces w obecnych czasach, a jakie omijać?
  • Jak szybko przeanalizować i zrozumieć rynki zagraniczne – case studies
  • Wykorzystanie różnic kulturowe by odnieść sukces w sprzedaży w poszczególnych krajach;
  • Gdzie szukać informacji o rynkach zagranicznych, konkurentach i klientach – narzędzia
  • Kto może mi pomóc w analizie rynków oraz ekspansji zagranicznej – narzędzia
  • Jak dostosować model biznesowy na moim rynku do nowych warunków
    • pozyskanie nowych segmentów klientów,
    • dostosowanie propozycji wartości do nowych warunków,
    • wykorzystanie partnerstwa jako szansa na wejście w nowe zyskowne branże,
    • warsztat modelowania wejścia na nowe rynki – szybki warsztat handlowca
  • Strategia produktu, zbuduj wartości by klienci „zabijali się o Twój produkt”
  • Dlaczego zagraniczni klienci mają od Ciebie kupować – znajdź najważniejsze przewagi konkurencyjne
  • Twojego produktu na nowych rynkach – warsztat
  • Adaptacja produktu do nowych segmentów i warunków rynkowych;
  • Wybór strategii produktowej w zależności od rynku – warsztat
  • Stwórz ofertę, która przyciągnie najlepszych partnerów zagranicznych – warsztat
  • Strategia cenowa – jak sprzedawać drożej na rynkach zagranicznych?
  • Jakie czynniki będą wpływać na Twoją cenę na różnych rynkach zagranicznych;
  • Jak zbadać ceny i porównać się do konkurencji zagranicznej;
  • Psychologia ceny – kiedy partnerzy zapłacą więcej za Twój produkt – warsztat
  • Narzędzia bonusowania, polityki rabatowej i inne skuteczne metody;
  • Strategia penetracji czy wysokich cen – kiedy i na jakich rynkach zastosować poszczególne strategie – warsztat

Zdobywanie partnerów zagranicznych na nowych rynkach(1- 2 dni)

  • Strategia dystrybucji – jak pozyskiwać najlepszych partnerów zagranicznych
  • Jakie kanały dystrybucji wykorzystać na różnych rynkach;
  • Dystrybutor, agent czy sieć – co i kiedy będzie najskuteczniejsze dla mojego biznesu?
  • Jak skutecznie współpracować z agentem handlowym by odnosić maksymalne wyniki?
  • Analiza kontraktu agencyjnego / dystrybucyjnego
  • Strategia wyłączności, a strategia konkurencyjna – co wybrać, kiedy i dlaczego?
  • Współpraca z dystrybutorem budująca długofalowy, zyskowny biznes:
  • Jak wybrać najlepszego dystrybutora dla mojego biznesu – warsztat
  • Wyznaczanie zadań dla dystrybutora by budował z Tobą długofalowy biznes na danym rynku – warsztat
  • Sprawdzenie potencjału zagranicznego dystrybutora – warsztat
  • Zarządzanie kanałem dystrybucji na wybranych rynkach (narzędzia motywowania; budowania lojalności, ocena efektywności i zarządzania konfliktem w kanale)
  • Strategie komunikacji i promocji na rynkach zagranicznych – najskuteczniejsze działania marketingowe w pozyskaniu klientów B2B
  • Najskuteczniejsze działania marketingowe w pozyskaniu partnerów zagranicznych
  • Wykorzystanie spotkań networkingowych, targów oraz różnych platform internetowych do pozyskiwania partnerów
  • Jak social media mogą pomóc w pozyskaniu najlepszych partnerów B2B – narzędzia, case study (Linkedin, Xing, Facebook, WhatsApp, WeChat, IndustryStock)
  • Jak pozyskać najlepszych partnerów eksportowych
    • Dystrybutorów,
    • Agentów
    • Kupców
    • Decydentów w dużych zagranicznych firmach

Jak wygrywać w negocjacjach zagranicznych oraz bronić ceny w sprzedaży eksportowej

  • Jak negocjować na rynkach eksportowych:
  • Jak budować moją siłę negocjacyjną w biznesie międzynarodowym – warsztat
  • Poznanie partnera zagranicznego, jego stylu, taktyk motywacji oraz kto jest prawdziwym decydentem,
  • Jak przenalizować rynek, konkurencje oraz sytuacje klienta by dopasować rozwiązanie na dany rynek zagraniczny,
  • Wykorzystanie alternatyw rynkowych w celu zdobycia przewagi w negocjacjach – warsztat
  • Rozpoznanie piramidy celów klienta by zbudować optymalne warianty negocjacyjne
  • Jak skutecznie otwierać sprzedaż i robić dobre prezentacje na różnych rynkach zagranicznych – case studies
  • Jakie formalności, ekspresyjność ceremoniały, musze stosować na danym rynku by być skutecznym negocjatorem,
  • Jak skutecznie negocjować by „obronić” swoją CENĘ:
  • Kiedy zacząć negocjować, by nie stracić,
  • Jak sprzedawać drożej – taktyki oraz psychologia ceny,
  • Sztuka zaangażowania partnera w proces ofertowania i negocjacji by osiągnąć własne cele – warsztat
  • Elementy oferty, które możemy negocjować – warsztat
  • Tworzenie wariantów oraz testowanie możliwości w celu osiągnięcia optymalnych rezultatów – warsztat
  • Umiejętne stosowanie taktyk negocjacyjnych i obrona przed manipulacjami:
  • Najskuteczniejsze taktyki i techniki ich stosowania na różnych rynkach – case studies, warsztat
  • Stosowanie ustępstw oraz podejście do kompromisu w negocjacjach międzynarodowych,
  • Odczytywanie manipulacji i techniki bronienia się przed nimi – warsztat
  • Skuteczne sposoby zamykania procesu sprzedaży oraz finalizacji negocjacji:
  • Techniki kończenia negocjacji – case studies, warsztat
  • Wprowadzenie ustaleń w życie oraz budowanie długoterminowych relacji po zakończeniu negocjacji,
  • Jak podpisać korzystny kontrakt w zależności od kraju – rady praktyczne,
  • Rady najlepszych eksporterów międzynarodowych – jakich błędów unikać?

Jak zabezpieczyć transakcje międzynarodowe oraz finansować eksport na nowych rynkach

  • Jak zabezpieczyć transakcje międzynarodowe:
  • Na jakie ryzyko jesteś jako narażony eksporter – case studies
  • Sposoby sprawdzenia partnera handlowego
  • Ryzyko kursowe i sposoby jego ograniczenia – rady praktyczne, narzędzia
  • Kontrakt eksportowy jako sposób na zabezpieczenie transakcji
  • Specyfika kontraktów zagranicznych w różnych krajach – rady praktyczne,
  • Tworzenie / analiza kontraktu eksportowego – warsztat
  • Jakich błędów wystrzegać się w kontraktach eksportowych – rady praktyczne,
  • Jak negocjować umowę z parterami zagranicznymi w kryzysowych czasach
  • Analiza wybranych kontraktów firmy oraz poszukiwanie usprawnień – warsztat
  • Odpowiednie wykorzystanie reguł INCOTERMS jako sposób ograniczenia ryzyka eksportowego (stosowanie, różnice, na co uważać, zmiany w Incoterms 2020)
  • Finansowanie eksportu – najskuteczniejsze formy płatności w handlu międzynarodowym – rady praktyczne, case studies
  • Zabezpieczenia w handlu zagranicznym (m.in. gwarancje bankowe, akredytywa, inkaso, rachunek escrow) – rady praktyczne
  • Ubezpieczenia eksportowe, czyli jak zapewnić sobie odzyskanie należności eksportowych i wykorzystać ubezpieczenie w warsztacie handlowca międzynarodowego
  • Ryzyko płynące z różnic kulturowych i jego wpływ na sposób zawierania transakcji
  • Wybór narzędzi do zabezpieczenia Twoich transakcji w zależności od ryzyka

Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Umiędzynarodowienie z Go To Brand ” ceniony przez pracodawców!

 

Dlaczego wybrać szkolenia eksportowe Export-Experts

Doświadczona
kadra trenerska

Praktycy biznesu międzynarodowego, stratedzy oraz eksperci z zakresu sprzedaży eksportowej, marketingu, wielokulturowości oraz prawa międzynarodowego

Kompleksowa
tematyka
międzynarodowa

Najszerszy zakres tematyczny szkoleń związanych z handlem zagranicznym, prawem międzynarodowym, marketingiem, strategią eksportową, biznesem w różnych krajach.

Idealne
dopasowanie

Optymalne dostosowanie programu do potrzeb Uczestników i poziomu zaawansowania, poprzedzone rzetelnym badaniem potrzeb szkoleniowych.

Ekspercka
wiedza

Praktyczne do zastosowania wskazówki i rozwiązania strategiczne od najlepszych ekspertów, którzy zdobyli doświadczenie w pracy dla czołowych polskich i międzynarodowych korporacji

Skuteczne
metody

Najefektywniejsze metody szkoleniowe, oparte o case study, interaktywne warsztaty oraz tworzenie gotowych rozwiązań do wykorzystania w Twoim biznesie.

>34000

godzin
szkoleniowych

>3500

przeszkolonych
firm

99%

zadowolonych
klientów

19 lat

praktyki na rynkach
międzynarodowych

+ więcej rekomendacji

Konfigurator szkoleń w 5 minut

W 4 krótkich krokach stwórz szkolenie odpowiadające Twoim potrzebom eksportowym

Stwórz szkolenie

Krok 1

Jaki problem chcesz
rozwiązać?

Krok 2

Kim jesteś?

Krok 3

Określ termin
i szczegóły szkolenia

Krok 4

Zaakceptuj i gotowe 🙂

Zapisz się na Newsletter Eksportowy i bądź na bieżąco z naszymi wskazówkami, narzędziami i rozwiązaniami dla eksporterów

Please wait...

Thank you for signing up!

Certyfikaty i Partnerzy