Jak zdobywać rynki Azji Centralnej vs Kaukaz
Dla Kogo?
- Przedsiębiorców, dyrektorów / kierowników działu eksportu, menadżerów / specjalistów ds. sprzedaży eksportowej zainteresowanych ekspansją zagraniczną na nowe rynki (Azji Centralnej oraz Kaukazu)
- Osób, które planują wprowadzić nowe produkty / usługi na rynki zagraniczne lub wprowadzić produkty/usługi na nowe rynki zagraniczne
- Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, którzy planują pozyskać nowe strategiczne kierunki
- Pracowników działu eksportu i sprzedaży, których zadaniem jest rozwój sprzedaży eksportowej lub pozyskiwanie klientów zagranicznych
Co zyskają uczestnicy?
- jak przygotować się do ekspansji na nowych rynkach,
- jakie są fakty, mity i stereotypy na tych rynkach,
- jak prowadzić rozmowy handlowe i negocjować w Azji Centralnej, a jak na Kaukazie,
- co cenią partnerzy handlowi, jak ich pozyskać i przekonać do Twojego biznesu,
- jakie kanały dystrybucji wykorzystywać na tych rynkach,
- jakie narzędzia marketingowe będą skuteczne w tych krajach,
- jak dobrać optymalnie formę prowadzenia działalności,
- jakie szanse wykorzystać na rynkach Azji Centralnej, a jakie na rynkach kaukaskich,
- jakie zagrożenia mogą mnie czekać na tych rynkach i jak się przed nimi zabezpieczyć?
Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników.
Plan Szkolenia:
- Azja Centralna czy Kaukaz – które rynki są optymalne dla mojej firmy?
- Geografia, religia, historia i ich wpływ na rynki Azji Centralnej oraz kraje kaukaskie.
- Wpływ czynników politycznych na stabilność Twojego biznesu na Kaukazie oraz w Azji Centralnej.
- Jak najszybciej dostać się na rynki Azji Centralnej, a jak na Kaukaz?
- Czynniki ekonomiczne i technologiczne oraz ich wpływ na biznes w Kazachstanie, Uzbekistanie i Mongolii.
- Euroazjatycka Unia Celna jako szansa na dostęp do prawie 200 milionowego rynku zbytu.
- Systemy oligarchiczne i ich wpływ na niektóre sektory w krajach kaukaskich i azjatyckich .
- Jak przygotować się do spotkania w Kazachstanie, Mongolii, a jak w Azerbejdżanie?
- Jakie formalności występują na rynkach kaukaskich a jakie w krajach Azji Centralnej?
- Jak zdobyć zaufanie partnera w Armenii, Azerbejdżanie, Gruzji?
- Kobieta czy mężczyzna – kto łatwiej „zrobi biznes” w Azerbejdżanie, Gruzji, czy Armenii?
- Kto podejmuje decyzje biznesowe w Gruzji, a kto w Mongolii?
- Prowadzenie działań promocyjnych na rynkach kaukaskich i Azji Centralnej (social media, konferencje, szkolenia, ekspozycja, prezenterzy)
- Jak wykorzystać targi w zdobywaniu rynków Azji Centralnej oraz rynków kaukaskich?
- Sklepy wielkopowierzchniowe, sieci, bazary, salony – czyli jak wykorzystać kanały dystrybucji w Azji Centralnej a jakie na Kaukazie?
- Wyłączność czy systemy konkurencyjne?
- Postrzeganie produktów z Polski w poszczególnych krajach Azji Centralnej i Kaukazu.
- „Made in Poland” czy „Made in EU”?
- Zawieranie kontraktów eksportowych w Gruzji, Kazachstanie, Mongolii.
- W jaki sposób sprawdzić mojego partnera handlowego?
- Korupcja- w jakich krajach to wciąż problem?
- Oczekiwane terminy płatności w krajach Azji Centralnej oraz Kaukazu oraz zabezpieczenie transakcji na tych rynkach.
- Systemy celne oraz wysokość ceł i podatków w Azji Centralnej oraz krajach kaukaskich.
- Zakładanie działalności gospodarczej w poszczególnych krajach (formy prowadzenia działalności gospodarczej, czas zakładania firmy, formalności i koszty, kapitał założycielski).
- Rozstrzyganie sporów gospodarczych.
- Ochrona inwestora w krajach Azji Centralnej oraz Kaukazu.
- Wsparcie instytucjonalne polskiego biznesu w tych krajach
- Struktura polskiego eksportu na rynkach Azji Centralnej i Kaukazu oraz przykłady polskich „success story” w zdobywaniu tych rynków.
- Perspektywiczne branże w Armenii, Gruzji i Azerbejdżanie oraz Kazachstanie, Mongolii i Uzbekistanie jako szanse dla Twojego biznesu.
- Sesja pytań i odpowiedzi
Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Jak zdobywać rynki Azji Centralnej vs Kaukaz” ceniony przez pracodawców!