DLA KOGO

  • Przedsiębiorców, dyrektorów / kierowników  działu eksportu, menadżerów / specjalistów ds. sprzedaży eksportowej zainteresowanych ekspansją zagraniczną na nowe rynki (Kraje bałtyckie oraz Kaukazu)
  • Osób, które planują wprowadzić nowe produkty / usługi na rynki zagraniczne lub wprowadzić produkty/usługi na nowe rynki zagraniczne
  • Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, którzy planują pozyskać nowe strategiczne kierunki
  • Pracowników działu eksportu i sprzedaży, których zadaniem jest rozwój sprzedaży eksportowej lub pozyskiwanie klientów zagranicznych

 

Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników. 

 

PLAN

 

  1. Kraje Bałtyckie czy Kaukaz – które rynki są optymalne dla mojej firmy?
  2. Geografia, religia, historia i ich wpływ na rynki bałtyckie oraz kraje kaukaskie.
  3. Wpływ czynników politycznych na stabilność Twojego biznesu na Kaukazie oraz w Pribalitice.
  4. Jak najszybciej dostać się na rynki bałtyckie, a jak na Kaukaz?
  5. Czynniki ekonomiczne i technologiczne oraz ich wpływ na biznes na Łotwie, Litwie i Estonii.
  6. Armenia – „tylne wrota” do Euroazjatyckiej Unii Celna i prawie 200 milionowego rynku zbytu.
  7. Systemy oligarchiczne i ich wpływ na niektóre sektory w krajach kaukaskich
  8. Jak przygotować się do spotkania w Gruzji , a jak w Estonii?
  9. Jakie formalności występują na rynkach kaukaskich a jakie w krajach bałtyckich?
  10. Jak zdobyć zaufanie partnera w Armenii, Azerbejdżanie, Gruzji?
  11. Kobieta czy mężczyzna – kto łatwiej „zrobi biznes” w Azerbejdżanie, Gruzji, czy Armenii?
  12. Kto podejmuje decyzje biznesowe w Armenii, a kto w Estonii?
  13. Jakie działania promocyjne sprawdzają się na rynkach kaukaskich , a jakie w Pribalitice
  14. Jak wykorzystać targi w zdobywaniu rynków bałtyckich oraz rynków kaukaskich?
  15. Sklepy wielkopowierzchniowe, sieci, bazary, salony – czyli jak wykorzystać kanały dystrybucji w krajach bałtyckich, a jakie na Kaukazie?
  16. Wyłączność czy systemy konkurencyjne?
  17. Postrzeganie produktów z Polski w poszczególnych krajach Pribalitiki i Kaukazu.
  18. „Made in Poland” czy „Made in EU”?
  19. Zawieranie kontraktów eksportowych w Gruzji, Litwie, czy Estonii.
  20. W jaki sposób sprawdzić mojego partnera handlowego?
  21. Korupcja- w jakich krajach to wciąż problem?
  22. Oczekiwane terminy płatności w krajach bałtyckich oraz Kaukazu oraz zabezpieczenie transakcji na tych rynkach.
  23. Systemy celne oraz wysokość ceł i podatków w Pribalitice oraz krajach kaukaskich.
  24. Zakładanie działalności gospodarczej w poszczególnych krajach (formy prowadzenia działalności gospodarczej, czas zakładania firmy, formalności i koszty, kapitał założycielski).
  25. Rozstrzyganie sporów gospodarczych.
  26. Wsparcie instytucjonalne polskiego biznesu w tych krajach
  27. Struktura polskiego eksportu na rynkach bałtyckich i Kaukazu oraz przykłady polskich „success story” w zdobywaniu tych rynków.
  28. Perspektywiczne branże w Armenii, Gruzji i Azerbejdżanie oraz Litwie, Łotwie i Estonii jako szanse dla Twojego biznesu.
  29. Sesja pytań i odpowiedzi

 

 

KORZYŚCI:

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:

  • jak przygotować się do ekspansji na nowych rynkach,
  • jakie są fakty, mity i stereotypy na tych rynkach,
  • jak prowadzić rozmowy handlowe i negocjować w Pribaltice  a jak na Kaukazie,
  • co cenią partnerzy handlowi, jak ich pozyskać i przekonać do Twojego biznesu,
  • jakie kanały dystrybucji wykorzystywać na tych rynkach,
  • jakie narzędzia marketingowe będą skuteczne w tych krajach,
  • jak dobrać optymalnie formę prowadzenia działalności,
  • jakie szanse wykorzystać w krajach bałtyckich a jakie na rynkach kaukaskich,
  • jakie zagrożenia mogą mnie czekać na tych rynkach i jak się przed nimi zabezpieczyć?

 

 

Masz pytania odnośnie tego szkolenia? Wypełnij i prześlij poniższy formularz. Zaraz po otrzymaniu od Ciebie poniższego zgłoszenia - skontaktujemy się z Tobą.

    Dane kontaktowe

 

Weryfikacja