Negocjacje międzynarodowe
Jak obronić cenę oraz podpisać zyskowny kontrakt eksportowy
Dla Kogo?
- Właścicieli firm mających do czynienia z klientem zagranicznym,
- Menadżerów / Dyrektorów Działów Sprzedaży ze szczególnym uwzględnieniem Działów Sprzedaży Eksportowej, a także do uczestników projektów międzynarodowych oraz innych osób, które są odpowiedzialne za sprzedaż lub obsługę klienta zagranicznego
Co zyskają uczestnicy?
Celem szkolenia jest zbudowanie praktycznych umiejętności w zakresie profesjonalnego przygotowania i prowadzenia negocjacji z partnerami biznesowymi na rynkach międzynarodowych.
Uczestnicy nabędą umiejętności oraz otrzymają praktyczne, łatwe w zastosowaniu wskazówki:
- Jak przygotować się do negocjacji na różnych rynkach zagranicznych by odnieść sukces sprzedażowy,
- Jak przeprowadzić proces sprzedaży by mieć przewagę w negocjacjach,
- Jak dobrać styl, strategię i techniki negocjacji do zagranicznego kontrahenta,
- Jak rozpoznać triki i manipulacje negocjacyjne oraz umiejętnie na nie reagować,
- Jak rozpoznać kto jest prawdziwym decydentem w firmie partnera,
- Jak podpisać zyskowny kontrakt eksportowy,
- Jak prowadzić negocjacje by NIE OBNIŻAĆ CENY i uzyskiwać zyskowne, długoterminowe relacje w biznesie.
Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników.
Plan Szkolenia
Jak skutecznie negocjować na arenie międzynarodowej:
- Uwarunkowania międzynarodowe wpływające na sprzedaż i negocjacje na różnych rynkach,
- Budowa oferty dostosowanej do klienta z różnych krajów,
- Jak budować moją siłę negocjacyjną – warsztaty,
Dobre przygotowanie gwarantem sukcesu w negocjacjach:
- Z kim będę negocjował – poznanie partnera zagranicznego, jego stylu, motywacji oraz potencjalnych taktyk,
- Jak przeanalizować rynek, konkurencje oraz sytuacje klienta by stworzyć optymalne rozwiązanie na dany rynek zagraniczny,
- Budowa piramidy celów sprzedażowych naszych oraz klienta w by zbudować optymalne warianty negocjacyjne – warsztaty,
- Wykorzystanie alternatyw rynkowych w celu zdobycia przewagi w negocjacjach –warsztaty
Wykorzystanie różnic międzykulturowych by budować relacje i skutecznie negocjować na różnych rynkach:
- Jak skutecznie otwierać sprzedaż i robić dobre prezentacje na różnych rynkach zagranicznych,
- Wstępna oferta oraz cena wyjściowa w zależności od kraju – warsztaty
- „Czas to pieniądz” vs Manana – gdzie szczególnie ważne są harmonogramy i agendy, a gdzie relacje,
- Jakie ceremoniały, formalności, ekspresyjność muszę stosować na danym rynku by być skutecznym negocjatorem,
- Prestiż, czy wygoda – jak budować wartościowe rozwiązanie dostosowane do danego rynku,
- Gdzie najlepiej negocjować oraz z kim – dobór miejsca oraz uczestników negocjacji w różnych krajach,
- Dane techniczne czy sposób prezentacji – co decyduje o atrakcyjności Twojej oferty,
- Taktyki targowania się na różnych rynkach,
- Kto jest decydentem i z kim negocjować by uzyskać najlepszy wynik w zależności od kraju.
Jak skutecznie negocjować by „obronić” swoją CENĘ:
- Kiedy zacząć negocjować, by nie stracić,
- Jak rozpoznać zainteresowania klienta – warsztaty,
- Jak sprzedawać drożej – taktyki oraz psychologia ceny,
- Sztuka zaangażowania partnera w proces ofertowania i negocjacji by osiągnąć własne cele,
- Elementy oferty które możemy negocjować – warsztaty,
- Tworzenie wariantów oraz testowanie możliwości w celu osiągnięcia optymalnych rezultatów –warsztaty,
- Jak negocjować by NIE OBNIŻAĆ CENY? – warsztaty obrony ceny w negocjacjach.
Umiejętne stosowanie taktyk negocjacyjnych i obrona przed manipulacjami:
- Najskuteczniejsze taktyki i techniki ich stosowania
- Stosowanie ustępstw w negocjacjach międzynarodowych,
- Emocje w negocjacjach w zależności od rynku,
- Podejście do kompromisu w różnych krajach,
- Jak radzić sobie z obiekcjami mojego oponenta – warsztaty,
- Sztuka wychodzenia z impasu,
- Odczytywanie manipulacji i techniki bronienia się przed nimi.
Skuteczne sposoby zamykania procesu sprzedaży oraz finalizacji negocjacji:
- Techniki kończenia negocjacji,
- Pułapki przy zakończeniu negocjacji w różnych krajach,
- Wprowadzenie ustaleń w życie oraz budowanie długoterminowych relacji po zakończeniu negocjacji,
- Jak podpisać korzystny kontrakt w zależności od kraju – rady praktyczne,
Europa Zachodnia, Ameryka i Azja, czyli sposoby negocjacji w różnych kulturach – case study (m.in.: Niemcy, Włochy, Skandynawia, Rosja i Europa Wschodnia, USA, Kraje Arabskie, Chiny, Japonia, Izrael).
Rady najlepszych negocjatorów międzynarodowych – jakich błędów unikać?
Sesja pytań i odpowiedzi.
Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Negocjacje międzynarodowe – jak obronić cenę oraz podpisać zyskowny kontrakt eksportowy” ceniony przez pracodawców!