Jak zwiększać efektywność sprzedaży oraz negocjować większe kontrakty na rynkach zagranicznych w Nowych Czasach?

 

Jak zwiększać efektywność sprzedaży oraz negocjować większe kontrakty na rynkach zagranicznych w Nowych Czasach?

 

 

Dla kogo?

 

Szkolenie jest dedykowane dla firmy w sytuacji, gdy:

  • Musicie zdobywać nowe rynki oraz nowych klientów B2B
  • Możliwości Waszych partnerów eksportowych znacząco się pogorszyły;
  • Dystrybutorzy eksportowi naciskają na obniżkę cen;
  • Wasi partnerzy opóźniają płatności;
  • Prowadzicie trudne negocjacje (szczególnie na rynkach eksportowych)

 

Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników.

 

Plan szkolenia:

 

Szkolenie może zostać przeprowadzone w opcji jedno lub dwudniowego

 

Przygotowanie procesu wejścia na nowe rynki zagraniczne oraz rozwoju sprzedaży zagranicznej (1 dzień)

 

Jakie możliwości międzynarodowe ma moja firma?

Jakie korzyści istotne dla mojej firmy, mogę zdobyć na rynkach eksportowych w krótkim i długim okresie?

Autodiagnoza eksportowa firmy – z czego korzystać i co musze szybko nadrobić by nie wypaść z rynków zagranicznych – warsztat

Na jakich rynkach eksportowych możesz odnieść sukces w obecnych czasach, a jakie omijać?

o Jak szybko przeanalizować i zrozumieć rynki zagraniczne – case studies
o Jak wykorzystać różnice kulturowe by odnieść sukces w sprzedaży w poszczególnych krajach;
o Gdzie szukać informacji o rynkach zagranicznych, konkurentach i klientach – narzędzia
o Kto może mi pomóc w analizie rynków oraz ekspansji zagranicznej – narzędzia

Jak dostosować model biznesowy na moim rynku do nowych warunków

o pozyskanie nowych segmentów klientów,
o dostosowanie propozycji wartości do obecnych warunków,
o dodatkowe modele zarabianie w B2B,
o wykorzystanie partnerstwa jako szansa na wejście w nowe zyskowne branże,
o warsztat modelowania wejścia na nowe rynki – szybki warsztat handlowca

 

Dostosowanie strategii eksportu oraz zdobywanie partnerów B2B w nowych warunkach (2 dni)

Strategia produktu – zbuduj wartości by klienci „zabijali się o Twój produkt”

o Dlaczego zagraniczni klienci B2B mają od Ciebie kupować – znajdź najważniejsze przewagi konkurencyjne Twojego produktu na nowych rynkach – warsztat
o Adaptacja produktu do nowych segmentów i warunków rynkowych;
o Wybór strategii produktowej w zależności od rynku – warsztat
o Stwórz ofertę, która przyciągnie najlepszych partnerów zagranicznych – warsztat

Strategia cenowa – jak sprzedawać drożej na rynkach zagranicznych nawet w kryzysie?
o Jakie czynniki będą wpływać na Twoją cenę na różnych rynkach zagranicznych;
o Jak zbadać ceny i porównać się do konkurencji zagranicznej;
o Psychologia ceny – kiedy partnerzy B2B zapłacą więcej za Twój produkt – warsztat
o Narzędzia bonusowania, polityki rabatowej i inne skuteczne metody;
o Strategia penetracji czy wysokich cen – kiedy i na jakich rynkach zastosować poszczególne strategie – warsztat

Strategia dystrybucji – jak pozyskiwać najlepszych partnerów zagranicznych (dystrybutorów, agentów, kupców, decydentów w korporacjach)
o Jakie kanały dystrybucji B2B wykorzystać na różnych rynkach;
o Dystrybutor, czy agent – co i kiedy będzie najskuteczniejsze dla mojego biznesu?
o Jak skutecznie współpracować z agentem handlowym by odnosić maksymalne wyniki?
o Analiza kontraktu agencyjnego / dystrybucyjnego

Strategia wyłączności, a strategia konkurencyjna – co wybrać, kiedy i dlaczego?
o Współpraca z dystrybutorem budująca długofalowy, zyskowny biznes:

Jak wybrać najlepszego dystrybutora dla mojego biznesu – warsztat

Wyznaczanie zadań dla dystrybutora by budował z Tobą długofalowy biznes na danym rynku – warsztat

Sprawdzenie potencjału zagranicznego dystrybutora – warsztat

o Zarządzanie kanałem dystrybucji na wybranych rynkach (narzędzia motywowania; budowania lojalności, ocena efektywności i zarządzania konfliktem w kanale)

Strategie komunikacji i promocji na rynkach zagranicznych – najskuteczniejsze działania marketingowe w pozyskaniu klientów B2B
o Wykorzystanie działań marketingowych w budowaniu pozycji międzynarodowej
o Najskuteczniejsze działania marketingowe w pozyskaniu klientów B2B
o Wykorzystanie spotkań networkingowych, targów oraz różnych platform internetowych do pozyskiwania klientów B2B
o Jak social media mogą pomóc w pozyskaniu najlepszych partnerów B2B – narzędzia, case study (Linkedin, Xing, Facebook, WhatsApp, WeChat, IndustryStock)

Jak pozyskać najlepszych partnerów eksportowych
o Dystrybutorów,
o Agentów
o Kupców
o Decydentów w dużych zagranicznych korporacjach.

Jak wygrywać w negocjacjach zagranicznych oraz bronić ceny w sprzedaży eksportowej (2 dni)

Jak negocjować na rynkach eksportowych w warunkach kryzysu:

o Jak budować moją siłę negocjacyjną w biznesie międzynarodowym – warsztat
o Nowe uwarunkowania międzynarodowe wpływające na sprzedaż i negocjacje w eksporcie,

Przygotuj się na „wojnę”:
o Z kim będę negocjował – poznanie partnera zagranicznego, jego stylu, taktyk motywacji oraz kto jest prawdziwym decydentem,
o Jak przenalizować rynek, konkurencje oraz sytuacje klienta by dopasować rozwiązanie na dany rynek zagraniczny,
o Wykorzystanie alternatyw rynkowych w celu zdobycia przewagi w negocjacjach – warsztat
o Rozpoznanie piramidy celów klienta by zbudować optymalne warianty negocjacyjne
o Jak skutecznie otwierać sprzedaż i robić dobre prezentacje na różnych rynkach zagranicznych – case studies
o Jakie formalności, ekspresyjność ceremoniały, musze stosować na danym rynku by być skutecznym negocjatorem,
o Dane techniczne czy sposób prezentacji – wpływ na atrakcyjność Twojej oferty.

Jak skutecznie negocjować by „obronić” swoją CENĘ:
o Kiedy zacząć negocjować, by nie stracić,
o Jak sprzedawać drożej – taktyki oraz psychologia ceny,
o Sztuka zaangażowania partnera w proces ofertowania i negocjacji by osiągnąć własne cele – warsztat
o Elementy oferty które możemy negocjować – warsztat
o Tworzenie wariantów oraz testowanie możliwości w celu osiągnięcia optymalnych rezultatów – warsztat

Umiejętne stosowanie taktyk negocjacyjnych i obrona przed manipulacjami:
o Najskuteczniejsze taktyki i techniki ich stosowania na różnych rynkach – case studies, warsztat
o Stosowanie ustępstw oraz podejście do kompromisu w negocjacjach międzynarodowych,
o Odczytywanie manipulacji i techniki bronienia się przed nimi – warsztat

Skuteczne sposoby zamykania procesu sprzedaży oraz finalizacji negocjacji:
o Techniki kończenia negocjacji – case studies, warsztat
o Wprowadzenie ustaleń w życie oraz budowanie długoterminowych relacji po zakończeniu negocjacji,
o Jak podpisać korzystny kontrakt w zależności od kraju – rady praktyczne,

Rady najlepszych eksporterów międzynarodowych – jakich błędów unikać?

 

Jak zabezpieczyć transakcje międzynarodowe oraz finansować eksport w trudnych czasach (1 dzień)

Jak zabezpieczyć transakcje międzynarodowe w kryzysie
o Na jakie ryzyko jesteś jako narażony eksporter – case studies
o Sposoby sprawdzenia partnera handlowego
o Ryzyko kursowe i sposoby jego ograniczenia – rady praktyczne, narzędzia

Kontrakt eksportowy jako sposób na zabezpieczenie transakcji
o Specyfika kontraktów zagranicznych w różnych krajach – rady praktyczne,
o Tworzenie / analiza kontraktu eksportowego
o Jakich błędów wystrzegać się w kontraktach eksportowych – rady praktyczne,
o Jak negocjować umowę z parterami zagranicznymi w kryzysowych czasach
o Analiza wybranych kontraktów firmy oraz poszukiwanie usprawnień

Odpowiednie wykorzystanie reguł INCOTERMS jako sposób ograniczenia ryzyka eksportowego (stosowanie, różnice, na co uważać, zmiany w Incoterms 2020)

Finansowanie eksportu – najskuteczniejsze formy płatności w handlu międzynarodowym – rady praktyczne, case studies

Zabezpieczenia w handlu zagranicznym (m.in. gwarancje bankowe, akredytywa, inkaso, rachunek escrow) – rady praktyczne

Ubezpieczenia eksportowe, czyli jak zapewnić sobie odzyskanie należności eksportowych i wykorzystać ubezpieczenie w warsztacie handlowca międzynarodowego

Ryzyko płynące z różnic kulturowych i jego wpływ na sposób zawierania transakcji

Wybór narzędzi do zabezpieczenia Twoich transakcji w zależności od ryzyka

 

 

Korzyści:

 

Dzięki połączeniu doświadczenia, praktyki i efektywnych metod, Uczestnicy nabędą umiejętności oraz otrzymają praktyczne, łatwe w zastosowani wskazówki

  • Jak zdobywać nowe rynki zagraniczne;
  • Jak przygotować atrakcyjną ofertę dla klientów eksportowych;
  • Jak wygrywać w negocjacjach z partnerami zagranicznymi;
  • Gdzie wyszukiwać, jak pozyskać oraz sprawdzić zagranicznego dystrybutora;
  • Jak motywować partnerów do efektywnej współpracy oraz zapobiegać konfliktom w kanałach sprzedaży

Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Jak zwiększać efektywność sprzedaży oraz negocjować większe kontrakty na rynkach zagranicznych w Nowych Czasach” ceniony przez pracodawców!

Dlaczego wybrać szkolenia eksportowe Export-Experts

Doświadczona
kadra trenerska

Praktycy biznesu międzynarodowego, stratedzy oraz eksperci z zakresu sprzedaży eksportowej, marketingu, wielokulturowości oraz prawa międzynarodowego

Kompleksowa
tematyka
międzynarodowa

Najszerszy zakres tematyczny szkoleń związanych z handlem zagranicznym, prawem międzynarodowym, marketingiem, strategią eksportową, biznesem w różnych krajach.

Idealne
dopasowanie

Optymalne dostosowanie programu do potrzeb Uczestników i poziomu zaawansowania, poprzedzone rzetelnym badaniem potrzeb szkoleniowych.

Ekspercka
wiedza

Praktyczne do zastosowania wskazówki i rozwiązania strategiczne od najlepszych ekspertów, którzy zdobyli doświadczenie w pracy dla czołowych polskich i międzynarodowych korporacji

Skuteczne
metody

Najefektywniejsze metody szkoleniowe, oparte o case study, interaktywne warsztaty oraz tworzenie gotowych rozwiązań do wykorzystania w Twoim biznesie.

>32000

godzin
szkoleniowych

>2500

przeszkolonych
firm

99%

zadowolonych
klientów

19 lat

praktyki na rynkach
międzynarodowych

+ więcej rekomendacji

Kreator szkoleń w 5 minut

W 4 krótkich krokach stwórz szkolenie odpowiadające twoim potrzebom eksportowym

Stwórz szkolenie

Krok 1

Jaki problem chcesz
rozwiązać?

Krok 2

Kim jesteś?

Krok 3

Określ termin
i szczegóły szkolenia

Krok 4

Zaakceptuj i gotowe 🙂

Bądź na bieżąco z naszymi rozwiazaniami dla eksporterów“

Please wait...

Thank you for signing up!

Certyfikaty i Partnerzy