Jak zwiększać efektywność sprzedaży oraz negocjować większe kontrakty na rynkach zagranicznych w Nowych Czasach?

 

Jak zwiększać efektywność sprzedaży oraz negocjować większe kontrakty na rynkach zagranicznych w Nowych Czasach?

 

Dla kogo?

Szkolenie jest dedykowane dla firmy w sytuacji, gdy:

  • Musicie zdobywać nowe rynki oraz nowych klientów B2B
  • Możliwości Waszych partnerów eksportowych znacząco się pogorszyły;
  • Dystrybutorzy eksportowi naciskają na obniżkę cen;
  • Wasi partnerzy opóźniają płatności;
  • Prowadzicie trudne negocjacje (szczególnie na rynkach eksportowych)

Co zyskają uczestnicy?

Dzięki połączeniu doświadczenia, praktyki i efektywnych metod, Uczestnicy nabędą umiejętności oraz otrzymają praktyczne, łatwe w zastosowani wskazówki:

 

  • Jak zdobywać nowe rynki zagraniczne;
  • Jak przygotować atrakcyjną ofertę dla klientów eksportowych;
  • Jak wygrywać w negocjacjach z partnerami zagranicznymi;
  • Gdzie wyszukiwać, jak pozyskać oraz sprawdzić zagranicznego dystrybutora;
  • Jak motywować partnerów do efektywnej współpracy oraz zapobiegać konfliktom w kanałach sprzedaży

 

Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników.

 

Plan szkolenia:

 

Szkolenie może zostać przeprowadzone w opcji jedno lub dwudniowego

 

MODUŁ I

 

Przygotowanie procesu wejścia na nowe rynki zagraniczne oraz rozwoju sprzedaży zagranicznej (1-2 dni)

Jakie możliwości międzynarodowe ma moja firma?
Jakie korzyści istotne dla mojej firmy, mogę zdobyć na rynkach eksportowych w krótkim i długim okresie?
Autodiagnoza eksportowa firmy – z czego korzystać i co musze szybko nadrobić by nie wypaść z rynków zagranicznych – warsztat

Na jakich rynkach eksportowych możesz odnieść sukces w obecnych czasach, a jakie omijać?

  • Jak szybko przeanalizować i zrozumieć rynki zagraniczne – case studies
  • Jak wykorzystać różnice kulturowe by odnieść sukces w sprzedaży w poszczególnych krajach;
  • Gdzie szukać informacji o rynkach zagranicznych, konkurentach i klientach – narzędzia
  • Kto może mi pomóc w analizie rynków oraz ekspansji zagranicznej – narzędzia

Jak dostosować model biznesowy na moim rynku do nowych warunków

  • pozyskanie nowych segmentów klientów,
  • dostosowanie propozycji wartości do obecnych warunków,
  • dodatkowe modele zarabianie w B2B,
  • wykorzystanie partnerstwa jako szansa na wejście w nowe zyskowne branże,
  • warsztat modelowania wejścia na nowe rynki – szybki warsztat handlowca

Dostosowanie strategii eksportu oraz zdobywanie partnerów B2B w nowych warunkach (1-2 dni)

[/accordion]

Strategia produktu – zbuduj wartości by klienci „zabijali się o Twój produkt”

  • Dlaczego zagraniczni klienci B2B mają od Ciebie kupować – znajdź najważniejsze przewagi konkurencyjne Twojego produktu na nowych rynkach – warsztat
  • Adaptacja produktu do nowych segmentów i warunków rynkowych;
  • Wybór strategii produktowej w zależności od rynku – warsztat
  • Stwórz ofertę, która przyciągnie najlepszych partnerów zagranicznych – warsztat

Strategia cenowa – jak sprzedawać drożej na rynkach zagranicznych nawet w kryzysie?

  • Jakie czynniki będą wpływać na Twoją cenę na różnych rynkach zagranicznych;
  • Jak zbadać ceny i porównać się do konkurencji zagranicznej;
  • Psychologia ceny – kiedy partnerzy B2B zapłacą więcej za Twój produkt – warsztat
  • Narzędzia bonusowania, polityki rabatowej i inne skuteczne metody;
  • Strategia penetracji czy wysokich cen – kiedy i na jakich rynkach zastosować poszczególne strategie – warsztat

Strategia dystrybucji – jak pozyskiwać najlepszych partnerów zagranicznych (dystrybutorów, agentów, kupców, decydentów w korporacjach)

  • Jakie kanały dystrybucji B2B wykorzystać na różnych rynkach;
  • Dystrybutor, czy agent – co i kiedy będzie najskuteczniejsze dla mojego biznesu?
  • Jak skutecznie współpracować z agentem handlowym by odnosić maksymalne wyniki?
  • Analiza kontraktu agencyjnego / dystrybucyjnego

Strategia wyłączności, a strategia konkurencyjna – co wybrać, kiedy i dlaczego?

  • Współpraca z dystrybutorem budująca długofalowy, zyskowny biznes:
    • Jak wybrać najlepszego dystrybutora dla mojego biznesu – warsztat
    • Wyznaczanie zadań dla dystrybutora by budował z Tobą długofalowy biznes na danym rynku – warsztat
    • Sprawdzenie potencjału zagranicznego dystrybutora – warsztat
  • Zarządzanie kanałem dystrybucji na wybranych rynkach (narzędzia motywowania; budowania lojalności, ocena efektywności i zarządzania konfliktem w kanale)

Strategie komunikacji i promocji na rynkach zagranicznych – najskuteczniejsze działania marketingowe w pozyskaniu klientów B2B

  • Wykorzystanie działań marketingowych w budowaniu pozycji międzynarodowej
  • Najskuteczniejsze działania marketingowe w pozyskaniu klientów B2B
  • Wykorzystanie spotkań networkingowych, targów oraz różnych platform internetowych do pozyskiwania klientów B2B
  • Jak social media mogą pomóc w pozyskaniu najlepszych partnerów B2B – narzędzia, case study (Linkedin,
  • Xing, Facebook, WhatsApp, WeChat, IndustryStock)

Jak pozyskać najlepszych partnerów eksportowych

  • Dystrybutorów,
  • Agentów
  • Kupców
  • Decydentów w dużych zagranicznych korporacjach.
[/accordion]

Jak wygrywać w negocjacjach zagranicznych oraz bronić ceny w sprzedaży eksportowej (1-2 dni)

Jak negocjować na rynkach eksportowych w warunkach kryzysu:

  • Jak budować moją siłę negocjacyjną w biznesie międzynarodowym – warsztat
  • Nowe uwarunkowania międzynarodowe wpływające na sprzedaż i negocjacje w eksporcie,

Przygotuj się na „wojnę”:

  • Z kim będę negocjował – poznanie partnera zagranicznego, jego stylu, taktyk motywacji oraz kto jest prawdziwym decydentem,
  • Jak przenalizować rynek, konkurencje oraz sytuacje klienta by dopasować rozwiązanie na dany rynek zagraniczny,
  • Wykorzystanie alternatyw rynkowych w celu zdobycia przewagi w negocjacjach – warsztat
  • Rozpoznanie piramidy celów klienta by zbudować optymalne warianty negocjacyjne
  • Jak skutecznie otwierać sprzedaż i robić dobre prezentacje na różnych rynkach zagranicznych – case studies
  • Jakie formalności, ekspresyjność ceremoniały, musze stosować na danym rynku by być skutecznym negocjatorem,
  • Dane techniczne czy sposób prezentacji – wpływ na atrakcyjność Twojej oferty.

Jak skutecznie negocjować by „obronić” swoją CENĘ:

  • Kiedy zacząć negocjować, by nie stracić,
  • Jak sprzedawać drożej – taktyki oraz psychologia ceny,
  • Sztuka zaangażowania partnera w proces ofertowania i negocjacji by osiągnąć własne cele – warsztat
  • Elementy oferty które możemy negocjować – warsztat
  • Tworzenie wariantów oraz testowanie możliwości w celu osiągnięcia optymalnych rezultatów – warsztat

Umiejętne stosowanie taktyk negocjacyjnych i obrona przed manipulacjami:

  • Najskuteczniejsze taktyki i techniki ich stosowania na różnych rynkach – case studies, warsztat
  • Stosowanie ustępstw oraz podejście do kompromisu w negocjacjach międzynarodowych,
  • Odczytywanie manipulacji i techniki bronienia się przed nimi – warsztat

Skuteczne sposoby zamykania procesu sprzedaży oraz finalizacji negocjacji:

[/text]
  • Techniki kończenia negocjacji – case studies, warsztat
  • Wprowadzenie ustaleń w życie oraz budowanie długoterminowych relacji po zakończeniu negocjacji,
  • Jak podpisać korzystny kontrakt w zależności od kraju – rady praktyczne,
[/text]
Rady najlepszych eksporterów międzynarodowych – jakich błędów unikać?

 

Jak zabezpieczyć transakcje międzynarodowe oraz finansować eksport w trudnych czasach (1-2 dni)

Jak zabezpieczyć transakcje międzynarodowe w kryzysie

  • Na jakie ryzyko jesteś jako narażony eksporter – case studies
  • Sposoby sprawdzenia partnera handlowego
  • Ryzyko kursowe i sposoby jego ograniczenia – rady praktyczne, narzędzia

Kontrakt eksportowy jako sposób na zabezpieczenie transakcji

  • Specyfika kontraktów zagranicznych w różnych krajach – rady praktyczne,
  • Tworzenie / analiza kontraktu eksportowego
  • Jakich błędów wystrzegać się w kontraktach eksportowych – rady praktyczne,
  • Jak negocjować umowę z parterami zagranicznymi w kryzysowych czasach
  • Analiza wybranych kontraktów firmy oraz poszukiwanie usprawnień
Odpowiednie wykorzystanie reguł INCOTERMS jako sposób ograniczenia ryzyka eksportowego (stosowanie, różnice, na co uważać, zmiany w Incoterms 2020)
Finansowanie eksportu – najskuteczniejsze formy płatności w handlu międzynarodowym – rady praktyczne, case studies
Zabezpieczenia w handlu zagranicznym (m.in. gwarancje bankowe, akredytywa, inkaso, rachunek escrow) – rady praktyczne
Ubezpieczenia eksportowe, czyli jak zapewnić sobie odzyskanie należności eksportowych i wykorzystać ubezpieczenie w warsztacie handlowca międzynarodowego
Ryzyko płynące z różnic kulturowych i jego wpływ na sposób zawierania transakcji
Wybór narzędzi do zabezpieczenia Twoich transakcji w zależności od ryzyka

 

 

 

Po ukończeniu szkolenia otrzymasz Certyfikat “Jak zwiększać efektywność sprzedaży oraz negocjować większe kontrakty na rynkach zagranicznych w Nowych Czasach” ceniony przez pracodawców!

 

 

Dlaczego wybrać szkolenia eksportowe Export-Experts

Doświadczona
kadra trenerska

Praktycy biznesu międzynarodowego, stratedzy oraz eksperci z zakresu sprzedaży eksportowej, marketingu, wielokulturowości oraz prawa międzynarodowego

Kompleksowa
tematyka
międzynarodowa

Najszerszy zakres tematyczny szkoleń związanych z handlem zagranicznym, prawem międzynarodowym, marketingiem, strategią eksportową, biznesem w różnych krajach.

Idealne
dopasowanie

Optymalne dostosowanie programu do potrzeb Uczestników i poziomu zaawansowania, poprzedzone rzetelnym badaniem potrzeb szkoleniowych.

Ekspercka
wiedza

Praktyczne do zastosowania wskazówki i rozwiązania strategiczne od najlepszych ekspertów, którzy zdobyli doświadczenie w pracy dla czołowych polskich i międzynarodowych korporacji

Skuteczne
metody

Najefektywniejsze metody szkoleniowe, oparte o case study, interaktywne warsztaty oraz tworzenie gotowych rozwiązań do wykorzystania w Twoim biznesie.

>32000

godzin
szkoleniowych

>2500

przeszkolonych
firm

99%

zadowolonych
klientów

19 lat

praktyki na rynkach
międzynarodowych

+ więcej rekomendacji

Kreator szkoleń w 5 minut

W 4 krótkich krokach stwórz szkolenie odpowiadające twoim potrzebom eksportowym

Stwórz szkolenie

Krok 1

Jaki problem chcesz
rozwiązać?

Krok 2

Kim jesteś?

Krok 3

Określ termin
i szczegóły szkolenia

Krok 4

Zaakceptuj i gotowe 🙂

Zapisz się na Newsletter Eksportowy i bądź na bieżąco z naszymi wskazówkami, narzędziami i rozwiązaniami dla eksporterów

Please wait...

Thank you for signing up!

Certyfikaty i Partnerzy