DLA KOGO

 

 

  • Osób, które planują wprowadzić swoje produkty / usługi na rynki zagraniczne, które nie posiadają odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu działalności eksportowej
  • Pracowników działu eksportu i sprzedaży, których zadaniem jest rozwój sprzedaży eksportowej lub pozyskiwanie klientów zagranicznych
  • Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, którzy planują pozyskać nowe strategiczne kierunki

 

Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników. 

 

PLAN

 

 

 

  1. Eksport jako możliwości rozwoju Twojej firmy
  • Analiza pozycji konkurencyjnej Twojej firmy oraz jej możliwości eksportowych
  • Wyznaczanie celów eksportowych na poszczególnych rynkach docelowych
  1. Które rynki eksportowe wybrać? Metody wyboru rynków zagranicznych
  • Jak skutecznie zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa na rynkach docelowych
  • Jak różnice kulturowe wpływają na sprzedaż, negocjacje i strategię ekspansji w poszczególnych krajach
  • Gdzie szukać informacji o rynkach zagranicznych, konkurentach i klientach
  • Kto może mi pomóc w analizie rynków oraz ekspansji zagranicznej
  1. Budowa skutecznej strategii eksportowej
  • Strategia produktowa
    • Wyznaczanie przewag konkurencyjnych mojego produktu
    • Adaptacja produktu do potrzeb rynku zagranicznego
    • Jak znaleźć wartości dla klienta zagranicznego by mój produkt był atrakcyjny
    • Budowa oferty dla partnerów zagranicznych
    • Wybór strategii produktowej na różne rynki
  • Strategia cenowa
    • Jakie czynniki wpływają na moją cenę na różnych rynkach zagranicznych
    • Inwentaryzacja cen produktów konkurencji zagranicznej
    • Metody wyznaczania korzyści cenowej dla nabywcy oraz dystrybutora na rynkach zagranicznych
    • Możliwość w zakresie polityki rabatowej
    • Strategia penetracji czy wysokich cen – jaką strategię stosować?
  • Strategia dystrybucji
    • Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych
    • Eksport pośredni vs. Eksport bezpośredni – wybór najefektywniejszych rozwiązań na danym rynku zagranicznym
    • Skuteczna współpraca z agentem w handlowym
    • Filia, oddział, joint-venture – co i kiedy wybrać
      • Jak korzystnie współpracować z dystrybutorem:
      • Jak wybrać dystrybutora
      • Wyznaczanie zadań dla dystrybutora
      • Sprawdzenie potencjału zagranicznego dystrybutora
    • Zarządzanie kanałem dystrybucji na wybranych rynkach
  • Strategie komunikacji i promocji na rynkach zagranicznych
    • Działania w kierunku zdobycia zagranicznego kontrahenta
    • Komunikacja z zagranicznym dystrybutorem na wybranych rynkach
  1. Wybór działań taktycznych służących realizacji strategii eksportowej
  2. Budżet i harmonogram wdrażania strategii eksportowej
  3. Sesja pytań i odpowiedzi

 

 

Korzyści – w trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się m. in. jak:

  • Analizować gotowość firmy do eksportu oraz konkurencyjność na rynkach zagranicznych;
  • Skutecznie zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa na rynkach docelowych;
  • Optymalnie wybierać rynki zagraniczne do ekspansji;
  • Ustalać przewagi konkurencyjne produktu na rynkach eksportowych;
  • Zaadaptować produkt do wymogów wskazanych rynków zagranicznych;
  • Dobrać cenę eksportową do rynku docelowego;
  • Dobierać kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych do swojego modelu działalności
  • Wykorzystać narzędzia marketingowe by pozyskać zagranicznych dystrybutorów i klientów.

 

Masz pytania odnośnie tego szkolenia? Wypełnij i prześlij poniższy formularz. Zaraz po otrzymaniu od Ciebie poniższego zgłoszenia - skontaktujemy się z Tobą.

    Dane kontaktowe

 

Weryfikacja