DLA KOGO

 

 

  • Dla osób prowadzących rozmowy handlowe z obcokrajowcami
  • Dla pracowników działu eksportu oraz sprzedaży, którzy prowadzą negocjacje z zagranicznymi klientami
  • Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej odpowiedzialnych za kontakty z międzynarodowymi kontrahentami

 

Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników. 

 

PLAN

 

 

  1. Jak skutecznie negocjować na arenie międzynarodowej:
  • Jak budować moją siłę negocjacyjną,
  • Uwarunkowania negocjacyjne w biznesie międzynarodowym,
  • Budowa oferty dostosowanej do klienta z różnych rynków,
  • Bariery w negocjacjach z obcokrajowcami,
  1. Dobre przygotowanie gwarantem sukcesu w negocjacjach:
  • Z kim będę negocjował – poznanie partnera zagranicznego, jego stylu, motywacji oraz potencjalnych taktyk,
  • Co oczekuje mój partner oraz jakie elementy dodatkowe mogą mieć znaczenie,
  • Jak zbudować skuteczną strategię negocjacyjną,
  • Określenie wstępnej oferty w zależności od kraju,
  • Wykorzystanie alternatyw by zdobyć przewagę w negocjacjach,
  • Zbudowanie wariantów negocjacyjnych umożliwiających prowadzenie skutecznej „gry”.
  1. Jak wykorzystać różnice międzykulturowe by budować relacje i skutecznie sprzedawać na różnych rynkach:
  • Niemiec vs Japończyk czyli krótko o traktowaniu relacji handlowych w różnych częściach globu
  • Czas to pieniądz vs. Manana, czyli gdzie nie mogę się spóźnić się na spotkania biznesowe,
  • Ceremonialność w negocjacjach – czyli kto z kim dobije targu w Chinach, Japonii czy USA,
  • Ekspresyjność vs Powściągliwość – czyli jak wygląda rozmowa Włocha z Norwegiem,
  • Jak negocjują Polacy na tle innych krajów?
  1. Aspekty wpływające na skuteczne negocjacje w biznesie międzynarodowym:
  • Gdzie najlepiej negocjować – dobór miejsca,
  • Zarządzanie czasem oraz agendą w negocjacjach w różnych krajach,
  • Dobór uczestników negocjacji (własny zespół i zespół partnera),
  • Formalności, rytuały w zależności od rynku,
  • Cena otwarcia a targowanie się w różnych krajach,
  • Dane techniczne czy sposób prezentacji,
  • Kto jest decydentem i z kim negocjować w różnych krajach,
  • Stosunek do konfliktów w biznesie międzynarodowym.
  1. Jak skutecznie negocjować by „obronić” swoją CENĘ:
  • Jak zbudować dobre pierwsze wrażenie wpływające na cały proces negocjacji,
  • Jak ofertować skutecznie oraz dobrać argumenty w zależności od kraju,
  • Rozpoznanie zainteresowania klienta,
  • Skutecznie sprzedaj zanim zaczniesz negocjować,
  • Elementy oferty które możemy negocjować,
  • Tworzenie wariantów oraz testowanie możliwości w celu osiągnięcia optymalnych rezultatów,
  • Sztuka aktywizowania partnera na drodze do „win-win”,
  • Jak negocjować by NIE OBINŻAĆ CENY?

 

  1. Umiejętne stosowanie taktyk negocjacyjnych i obrona przed manipulacjami:
  • Najskuteczniejsze taktyki i techniki ich stosowania,
  • Emocje w negocjacjach w zależności od rynku,
  • Podejście do kompromisu w różnych krajach,
  • Stosowanie ustępstw w negocjacjach międzynarodowych,
  • Jak radzić sobie z obiekcjami mojego oponenta,
  • Sztuka wychodzenia z impasu,
  • Odczytywanie manipulacji i techniki bronienia się przed nimi.
  1. Skuteczne sposoby zamykania procesu sprzedaży oraz finalizacji negocjacji:
  • Techniki kończenia negocjacji,
  • Pułapki przy zakończeniu negocjacji,
  • Budowanie długoterminowych relacji po zakończeniu negocjacji,
  • Wyciąganie wniosków po odbytych negocjacjach,
  • Wprowadzenie ustaleń w życie i dbałość o obsługę klienta,
  • Znaczenie umowy w różnych kulturach,
  • Jak podpisać korzystny kontrakt w zależności od kraju?
  1. Europa Zachodnia, Ameryka i Azja, czyli sposoby negocjacji w różnych kulturach

case study (m.in.: Niemcy, Skandynawia, Rosja i kraje Europy Wschodniej, USA, Kraje Arabskie, Chiny, Japonia, Izrael, Włochy)

  1. Rady najlepszych negocjatorów międzynarodowych – jakich błędów unikać?
  2. sesja pytań i odpowiedzi

 

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW

Dzięki połączeniu doświadczenia, praktyki i najefektywniejszych metod Uczestnicy nabędą umiejętności oraz otrzymają praktyczne, łatwe w zastosowani wskazówki:

  • Jak przygotować się do negocjacji na różnych rynkach zagranicznych by odnieść sukces sprzedażowy,
  • Jak dobrze przeprowadzić proces sprzedaży by mieć przewagę w negocjacjach
  • Jak zrozumieć mentalność partnera z zagranicy oraz odkryć jego motywacje biznesowe,
  • Dobrać styl negocjacji, strategię i technikę negocjacji do sposobu prowadzenia negocjacji przez zagranicznego kontrahenta;
  • Jak rozpoznać triki i manipulacje negocjacyjne oraz umiejętnie na nie reagować
  • Jak rozpoznać kto jest prawdziwym decydentem w firmie partnera,
  • Unikać błędów i sporów w negocjacjach z zagranicznym kontrahentem.
  • Jak podpisać zyskowny kontrakt eksportowy
  • Jak prowadzić negocjacje by nie obniżać ceny i uzyskiwać zyskowne, długoterminowe relacje w biznesie

 

Masz pytania odnośnie tego szkolenia? Wypełnij i prześlij poniższy formularz. Zaraz po otrzymaniu od Ciebie poniższego zgłoszenia - skontaktujemy się z Tobą.

    Dane kontaktowe

 

Weryfikacja