Międzynarodowe negocjacje cenowe – jak obronić cenę oraz podpisać zyskowny kontrakt eksportowy

 

DLA KOGO

 

 

  • Właścicieli firm mających do czynienia z klientem zagranicznym,
  • Menadżerów / Dyrektorów Działów Sprzedaży ze szczególnym uwzględnieniem Działów Sprzedaży Eksportowej, a także do uczestników projektów międzynarodowych oraz innych osób, które są odpowiedzialne za sprzedaż lub obsługę klienta zagranicznego

 

Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników. 

 

PLAN

 

 

 

 

  1. Jak skutecznie negocjować na arenie międzynarodowej:
  • Uwarunkowania międzynarodowe wpływające na sprzedaż i negocjacje na różnych rynkach,
  • Budowa oferty dostosowanej do klienta z różnych krajów,
  • Jak budować moją siłę negocjacyjną – warsztaty,
  1. Dobre przygotowanie gwarantem sukcesu w negocjacjach:
  • Z kim będę negocjował – poznanie partnera zagranicznego, jego stylu, motywacji oraz potencjalnych taktyk,
  • Jak przeanalizować rynek, konkurencje oraz sytuacje klienta by stworzyć optymalne rozwiązanie na dany rynek zagraniczny,
  • Budowa piramidy celów sprzedażowych naszych oraz klienta w by zbudować optymalne warianty negocjacyjne – warsztaty,
  • Wykorzystanie alternatyw rynkowych w celu zdobycia przewagi w negocjacjach –warsztaty

 

  1. Wykorzystanie różnic międzykulturowych by budować relacje i skutecznie negocjować na różnych rynkach:
  • Jak skutecznie otwierać sprzedaż i robić dobre prezentacje na różnych rynkach zagranicznych,
  • Wstępna oferta oraz cena wyjściowa w zależności od kraju – warsztaty
  • Czas to pieniądz” vs Manana – gdzie szczególnie ważne są harmonogramy i agendy, a gdzie relacje,
  • Jakie ceremoniały, formalności, ekspresyjność muszę stosować na danym rynku by być skutecznym negocjatorem,
  • Prestiż, czy wygoda – jak budować wartościowe rozwiązanie dostosowane do danego rynku,
  • Gdzie najlepiej negocjować oraz z kim – dobór miejsca oraz uczestników negocjacji w różnych krajach,
  • Dane techniczne czy sposób prezentacji – co decyduje o atrakcyjności Twojej oferty,
  • Taktyki targowania się na różnych rynkach,
  • Kto jest decydentem i z kim negocjować by uzyskać najlepszy wynik w zależności od kraju.

 

  1. Jak skutecznie negocjować by „obronić” swoją CENĘ:
  • Kiedy zacząć negocjować, by nie stracić,
  • Jak rozpoznać zainteresowania klienta – warsztaty,
  • Jak sprzedawać drożej – taktyki oraz psychologia ceny,
  • Sztuka zaangażowania partnera w proces ofertowania i negocjacji by osiągnąć własne cele,
  • Elementy oferty które możemy negocjować – warsztaty,
  • Tworzenie wariantów oraz testowanie możliwości w celu osiągnięcia optymalnych rezultatów –warsztaty,
  • Jak negocjować by NIE OBNIŻAĆ CENY? – warsztaty obrony ceny w negocjacjach.

 

  1. Umiejętne stosowanie taktyk negocjacyjnych i obrona przed manipulacjami:
  • Najskuteczniejsze taktyki i techniki ich stosowania
  • Stosowanie ustępstw w negocjacjach międzynarodowych,
  • Emocje w negocjacjach w zależności od rynku,
  • Podejście do kompromisu w różnych krajach,
  • Jak radzić sobie z obiekcjami mojego oponenta – warsztaty,
  • Sztuka wychodzenia z impasu,
  • Odczytywanie manipulacji i techniki bronienia się przed nimi.

 

  1. Skuteczne sposoby zamykania procesu sprzedaży oraz finalizacji negocjacji:
  • Techniki kończenia negocjacji,
  • Pułapki przy zakończeniu negocjacji w różnych krajach,
  • Wprowadzenie ustaleń w życie oraz budowanie długoterminowych relacji po zakończeniu negocjacji,
  • Jak podpisać korzystny kontrakt w zależności od kraju – rady praktyczne,
  1. Europa Zachodnia, Ameryka i Azja, czyli sposoby negocjacji w różnych kulturach – case study (m.in.: Niemcy, Włochy, Skandynawia, Rosja i Europa Wschodnia, USA, Kraje Arabskie, Chiny, Japonia, Izrael).
  2. Rady najlepszych negocjatorów międzynarodowych – jakich błędów unikać?
  3. Sesja pytań i odpowiedzi.

 

KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW

Celem szkolenia jest zbudowanie praktycznych umiejętności w zakresie profesjonalnego przygotowania  i prowadzenia negocjacji z partnerami biznesowymi na rynkach międzynarodowych.

 

Uczestnicy nabędą umiejętności oraz otrzymają praktyczne, łatwe w zastosowaniu wskazówki:

  • Jak przygotować się do negocjacji na różnych rynkach zagranicznych by odnieść sukces sprzedażowy,
  • Jak przeprowadzić proces sprzedaży by mieć przewagę w negocjacjach,
  • Jak dobrać styl, strategię i techniki negocjacji do zagranicznego kontrahenta,
  • Jak rozpoznać triki i manipulacje negocjacyjne oraz umiejętnie na nie reagować,
  • Jak rozpoznać kto jest prawdziwym decydentem w firmie partnera,
  • Jak podpisać zyskowny kontrakt eksportowy,
  • Jak prowadzić negocjacje by NIE OBNIŻAĆ CENY i uzyskiwać zyskowne, długoterminowe relacje w biznesie.

 

Masz pytania odnośnie tego szkolenia? Wypełnij i prześlij poniższy formularz. Zaraz po otrzymaniu od Ciebie poniższego zgłoszenia - skontaktujemy się z Tobą.

    Dane kontaktowe

 

Weryfikacja