DLA KOGO

 

 

  • Osób, które planują wprowadzić nowe produkty / usługi na rynki zagraniczne lub wprowadzić produkty/usługi na nowe rynki zagraniczne
  • Menedżerów oraz wyższej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, którzy planują pozyskać nowe strategiczne kierunki
  • Pracowników działu eksportu i sprzedaży, których zadaniem jest rozwój sprzedaży eksportowej lub pozyskiwanie klientów zagranicznych

 

Każde szkolenie jest poprzedzone badaniem potrzeb, na podstawie którego zostaje przygotowany program dostosowany do potrzeb i poziomu zaawansowania Uczestników. 

 

 

PLAN

 

 

  1. Eksport jako możliwości rozwoju Twojej firmy
  • Analiza pozycji konkurencyjnej Twojej firmy oraz jej możliwości eksportowych
  • Wyznaczanie celów eksportowych na poszczególnych rynkach docelowych
  1. Metody wyboru oraz analizy rynków zagranicznych
  • Jak skutecznie zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa na rynkach docelowych
  • Jak różnice kulturowe wpływają na sprzedaż, negocjacje i strategię ekspansji w poszczególnych krajach
  • Gdzie szukać informacji o rynkach zagranicznych, konkurentach i klientach
  • Kto może mi pomóc w analizie rynków oraz ekspansji zagranicznej
  1. Budowa modelu biznesowego dostosowanego do danego rynku eksportowego
  • Znalezienie najatrakcyjniejszych segmentów klientów na danym rynku
  • Profilowanie klienta oraz zrozumienie jego potrzeb
  • Budowa wartości dla różnych grup klientów
  • Modelowanie sposobu uzyskiwania przychodów, utrzymywania relacji z klientem zagraniczny
  • Wykorzystanie partnerów biznesowych, niezbędnych na różnych rynkach eksportowych
  • Ustalenie kluczowych działań i kosztów związanych z pozyskaniem klientów oraz rozwojem biznesu w danym kraju
  1. Wykorzystanie Business Model Canvas w modelowaniu ekspansji zagranicznej mojej firmy
  2. Wdrożenie strategii eksportowej:
  • Standaryzacja czy adaptacja oferty na każdy rynek, która strategia będzie bardziej pasowała do mojego produktu?
  • Jaką strategię wejścia zastosować w zależności od specyfiki produktu oraz rynku docelowego?
  • Wybór strategia produktowej dostosowanej do modelu biznesowego w danym kraju.
  • Budowa oferty dla partnerów zagranicznych.
  • Penetracja rynku, czy wysokie ceny – jaką strategię cenową stosować?
  • Polityka płatności oraz zabezpieczania w zależności od rynku
  • Stosowanie bonusów, rabatów oraz innych instrumentów w pracy z dystrybutorem.
  • Otwarcie oddziału, joint-venture, czy współpraca z agentem – co może być dobrym rozwiązaniem dla mojego produktu za granicą?
  • Strategia dystrybucji na rynkach zagranicznych (wybór kanałów, pozyskanie partnerów, sprawdzanie ich potencjału, ustalanie zakresu współpracy i ich rozliczania)
  • Strategie komunikacji i promocji na rynkach zagranicznych
  1. Wybór działań taktycznych służących realizacji strategii eksportowej
  2. Budżet i harmonogram wdrażania strategii eksportowej
  3. Sesja pytań i odpowiedzi

 

Korzyści – w trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się m. in. jak:

  • Zbudować model działania firmy dostosowany do różnych rynków zagranicznych;
  • Wybrać optymalną strategię wejścia za granicę w zależności od charakteru Twojego produktu oraz danego kraju;
  • Zrozumieć potrzeby klientów i zbudować WARTOŚĆ istotną dla nich na danym rynku zagranicznym;
  • Ustalać przewagi konkurencyjne Twojego produktu na rynkach eksportowych i stworzyć ATRAKCYJNĄ OFERTĘ zarówno dla dystrybutora jak i klienta ostatecznego;
  • Zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa oraz konkurencję na rynkach docelowych;
  • Wybierać rynki i dobrać do nich optymalny model biznesowy;
  • Zaadaptować produkt do wymogów wskazanych rynków zagranicznych;
  • Dobrać cenę eksportową do rynku docelowego;
  • Wykorzystać narzędzia marketingowe w pozyskaniu zagranicznych dystrybutorów i klientów

 

Masz pytania odnośnie tego szkolenia? Wypełnij i prześlij poniższy formularz. Zaraz po otrzymaniu od Ciebie poniższego zgłoszenia - skontaktujemy się z Tobą.

    Dane kontaktowe

 

Weryfikacja